Ik heb een fijne en knappe Elite merrie van 1,61 cm groot en zou volgend seizoen graag nog eens fokken met haar.
Ik heb dit 4 jaar geleden al eens gedaan met For Romance en daar is een zeer knap maar klein paardje uitgekomen met een top karakter.
Op zich een succes dus, ze is RX ook goedgekeurd en heeft een blakende gezondheid, wat het voornaamste is. Maar deze keer zou ik toch graag wat meer in de hoogte en breedte willen gaan in de mate van het mogelijke natuurlijk. Ik ben me bewust van het feit dat je ook veel geluk moet hebben!
Ik heb nu ook begrepen dat For Romance niet echt vergroot maar wel "vermooid"
Ik heb hem toen gekozen omdat ik graag wat meer front wou en lengte in de benen.
Haar veulen heeft een mooi front gekregen, maar niet gek. Ze heeft ook maf dikke manen en staart wat ook wel heel leuk is en wat mijn merrie totaal niet heeft.
Ik ben dus op zoek naar spring of dressuurbloed, aangezien ze zeer goed beweegt ben ik niet bang om met springbloed te fokken.
Wel moet het een tamelijk rustig karakter zijn, gezien mijn merrie nogal bloederig is en het zeker niet meer hoeft te zijn.
Hieronder wat foto's zodat je een beeld kan vormen:
Mijn merrie:

Ons eerste fokproduct van For Romance, ze haalt de stokmaat 1,60 cm niet. (Hier was ze 2 jaar)

Ik wou nog filmpjes uploaden maar weet niet meer hoe het moet, ga youtube moeten gebruiken, volgt dus nog.
Dit is haar afstamming:
https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... 66/galanti
Wat ik dus graag wil verbeteren:
- meer front
- meer volume
- meer aan de maat
Simpel toch

Heb verder niet veel eisen omdat ik ze best goed vind als ik dat mag zeggen..
Ik ben jullie alvast dankbaar