Eindelijk kan ik weer een topic aanmaken, Anastasia is weer drachtig met een veulentje voor 2024. Ze heeft in juni dit jaar haar eerste veulentje gekregen, ze is echt de beste mama die ik me kan wensen voor haar veulentje.
Eerst even over Anastasia, of Ananas zoals we haar noemen

Ze is een merrie van 2018, in 2019 heb ik haar over laten komen naar Zweden vanuit Nederland, pfoeh wat gaat de tijd snel zeg

Ze is eigenlijk absoluut geen rastypische shire, geen bles en 4x wit, ik noem haar ook altijd mijn kleine nep shire

Ze is drachtig van Penhros Braveheart, een hengst van rond de 195.

Ik durf het nog bijna niet te geloven, ik heb sperma uit engeland geimporteerd omdat er in Zweden niet veel hengsten zijn. De hengsten die er zijn, zijn natuurlijk al veel gebruikt (Moorfield bloed), een hengst is daar de zoon van en dan is er nog eentje van 177. Als ik verder wil met fokken, wil ik wel maat fokken en vooral nieuw bloed vind ik belangrijk. Ik ben dus stiekem wel een klein beetje trots dat dit gelukt is.
Bij de eerste scan had ze een tweeling dus eentje is er weggeklemd, toen was het hopen dat de ander het zou overleven en die zat er 3 dagen later nogsteeds warm en veilig.
Afgelopen woensdag was ze 90 dagen drachtig en heb ik haar laten scannen. Alles zat nog op zn plek waar het hoorde

Misschien leuk om te zien, haar veulentje van dit jaar is van een Engelse hengst die geimporteerd werd naar Denemarken. Helaas leeft hij nu niet meer maar ook hij was 196. Daar kwam dit knappe meisje uit

Ook een nepshire

Ik ben heel benieuwd wat ze er dit jaar van bakt