In eerste instantie was het mijn bedoeling om Fiore een jaartje leeg te laten. Maar ik werd gewezen op een prachtige hengst die natuurlijk alleen dit jaar in Nederland ter dekking staat. En toen ook meerdere medefokkers en de dierenarts zeiden dat ik Fiore prima weer kon laten dekken, ben ik er toch voor gegaan

Fiore huppelt altijd door haar drachten heen en ze is altijd heel gelukkig met haar baby’s, dus waarom niet?
Haar veulenhengstigheid was op dag 9 en 10 na de geboorte van Finesse en 16 dagen later was ze weer hengstig, beetje snel dus. Het eitje was niet mooi rond, maar het was ook zonde om het niet te proberen. Dus geïnsemineerd op 28 en 30 mei, maar helaas niet drachtig.
24 dagen na het begin van deze hengstigheid, werd ze weer hengstig, dus dat was een stuk beter! Eén keer geïnsemineerd op 21 mei, 19 hele lange dagen wachten, maar jawel!!

Fiore is drachtig van de prachtige Duitse Rijpony hengst Golden Star G

Rond 27 mei 2024 verwachten we dus weer een knappe baby!
Nog wat foto’s van de hengst:

De hengst is niet getest op kleur. Hij heeft nog geen smokey black nakomelingen gegeven, maar we weten dus niet of hij homo- of heterozygoot is voor agouti en of hij dus zwarte veulens kan geven. In de poll heb ik deze opties wel meegenomen.
Is hij homozygoot voor agouti, dan zijn de kansen:
Bruin: 18,75%
Valk: 37,5%
Perlino: 18,75%
Vos: 6,25%
Palomino: 12,5%
Cremello: 6,25%
Is hij heterozygoot, dan zijn de kansen:
Bruin: 14,06%
Valk: 28,13%
Perlino: 14,06%
Vos: 6,25%
Palomino: 12,5%
Perlino: 6,25%
Zwart: 4,69%
Smokey Black: 9,38%
Smokey Cream: 4,69%
Volgen jullie weer mee?

En voor wie het leuk vindt om mijn pony’s op Instagram te volgen, dat kan tegenwoordig ook!

Zie voor de link mijn onderschrift.