Na het verlies van kleine skittels heeft het lichamelijke en mentale herstel van Poow volledig op de voorgrond gestaan.
Toen ze eigenlijk super goed hersteld was toen begon het een beetje te kriebelen.
De kliniek had aangegeven dat er absoluut geen reden zou zijn om het niet nog een keer te proberen. Poow heeft geen gynaecologische of andere afwijkingen en het is de afgelopen keer pure pech geweest dat het mis ging.
In december had ik een dekking voor haar gewonnen van Falabella hengst Repko F Margento.
Ik waagde een poging tot het winnen van deze dekking omdat het hengstje mij aansprak en het mij een leuke match leek voor een eventueel 2e veulen.
Toen ze eind mei goed hengstig was hebben wij haar die kant op gebracht, na de hengstigheid hebben wij haar weer opgehaald en kon het wachten beginnen.
Op 19 juni werd ze drachtig gescand.

En vandaag (37 dagen drachtig) hadden we een mooi kloppend hartje en een goed gegroeide embryo tijdens de scan

Poow is een shetland merrie van 1.05 hoog

Het hengstje is een Falabella van 93 cm hoog.
De bedoeling is dat als alles goed gaat, wij dit veulentje zelf aanhouden en dat we net zo van mini-Poow kunnen gaan genieten als we alle jaren al van Poow doen.
Duimen jullie met ons mee?