Dit is voor mij mijn eerste volgtopic hier voor mijn merrie

Voor mij is dit het aller eerste shetland veulentje dat bij mij geboren gaat. Altijd al in de fokkerij iets willen gaan doen en hier kwam mijn kans voorbij op facebook. Een mooie wildkleur vos merrie die drachtig was van een minihengst en ze had wel een veulen aan de voet. ik wil uiteindelijk met Nel kennismaken met alle keuringen, ben dus nog helemaal een leek hierin. Maar hierbij onze combi voor dit jaar.

Nylke E.M. 2e premie merrie en 92 cm
Ze is gedekt door de perlino NMPRS hengst.

TH's Vanilla Ice 1e premie hengst en 89 cm
We hebben al een veulen uit deze combinatie. Een mooi langbenig veulen met een smal hoofdje en mooi gebouwd in verhouding. Dus ben blij dat deze combi er nog een keer is.
Ze is op 12 april 320 dagen drachtig, ik heb geen idee hoe lang ze gedragen heeft bij de vorige eigenaar. Maar ze is vanaf die datum veilig en dan kan het veulen al komen.
De kleuren zijn eigenlijk simpel want het word sowieso een valk of palomino en dan nog met 50% kans op een wildkleur. Maar het belangrijkste is dat het veulen gezond ter wereld komt.
Nel is nu 248 dagen drachtig en loopt er nu zo bij, een beginnend buikje is te zien.

Wie volgt er met ons mee? Het nieuwe avontuur van Nel haar mini baby.
ps. Sorry voor de chaos ben helemaal nieuw in goedlopende verhalen schrijven.