De merrie is een nakomeling van Glamourdale uit mijn ponymerrie van djamaï du bois.
https://nrps.nl/database/52800820200024 ... a-s-djuhna
Zelf heeft de merrie ruim 28% arabisch bloed. Ik zou een eventueel veulen graag in het nrps (NPA of register A) inschrijven. Wenselijk is dus een hengst met zelf ook wat arabisch bloed. Verder voor de bloedpercentage's mag een flinke scheut welsh ook. Ik ben zelf ook lid van het wpcv en pony's met voldoende welsh bloed registreer ik ook daar.
De merrie is nu 1,53m, wildkleur bruin appaloosa van kleur en zal dus nog wat groeien en doorkleuren.
Haar beweging is ruim met veel soeplesse, er zou van mij meer kracht en stabiliteit in mogen. Haar achterhand doet nog wat arabisch aan vanuit haar moeder, dit vind ik haar grootste minpunt. Tussen de oren is het een lieve merrie maar het leven is voor haar niet altijd even makkelijk. Ze heeft wel wat issues. Met veel geduld gaat het allemaal wel beter maar ze is zeker niet zo ongecompliceerd als haar zus van een jaar ouder van een ponyhengst. Haar zus van een jaar jonger is van een new forrest hengst en bezit veel meer kracht en afdruk in beweging. Zij heeft van alle nakomelingen van deze merrie de mooiste achterhand.
Ik zoek een hengst die kracht en afdruk kan doorgeven. Die heerlijk nuchter is tussen de oren en die zal verbeteren op de vorm van de achterhand.
Ik zoek voor een eerste veulen een ponyhengst, appaloosa gekleurd zou een pre zijn.
Helaas niet direct een stadfoto beschikbaar.

Halfzusje van een new forrest hengst, op sommige momenten vind ik haar nog wel beter.