Eind september 2021 had ik een stal leeg staan en ging ik opzoek naar een projectpaardje, een opknappertje. Ik had niet echt een wensenlijstje, want hij/zij was uiteindelijk toch voor de verkoop. Wat ik wel heel belangrijk vond was dat het een vriendelijk dier zou zijn zonder grote gebreken.
Mijn beste vriendin stuurde een advertentie door van een simpele bruine merrie die te koop stond als ‘Project Pony’. Eigenlijk vond ik er niet veel aan, maar toch contact opgenomen en een filmpje opgevraagd. Lang verhaal kort, beste vriendin en ik zijn bij de merrie gaan kijken en met een volle trailer terug naar huis gereden

Ik blijk een slechte handelaar te zijn, want al na een paar weken wilde ik Alba al niet meer kwijt. Het is geen makkelijk paard, maar ze is wel ontzettend lief. Haar verleden maakt dat ze nogal wat vertrouwens issues heeft. Maar ze wordt langzaamaan steeds zelfbewuster en opener. We wandelen, longeren, grondwerken en tutten vooral.
Tijdens het spitten in haar verleden kwam ik erachter dat Alba in Spanje endurance wedstrijden gelopen heeft tot 85km. Wat haar weer extra leuk maakt, want sinds dit seizoen start ik Klasse 1 endurance, met een van mijn ruinen

31 augustus is ze weer gescand en zat het vruchtje er nog.
En nu is het lange wachten begonnen. Ik ben zo benieuwd naar Alba’s aanstaande veulentje

~ Alcazaba ~
Anglo-Arabier van 2012
Drachtig van Vis di Gallura (de hengst van bokker kyrkelover)
Uitgerekend op 23 juni 2023
Papa to be - Vis di Gallura
Arabische Volbloed 100.% ox
https://nrps.nl/database/38000519831201 ... gallura-ox

11 oktober 2022 - 80 dagen drachtig

10 november 2022 - 110 dagen drachtig

Kleurkansen
65,63% bruin
25,00% vos
9,38% zwart
Goklijstje

lideli - 21 juni - bruin - merrie