Ik wou een van mijn merries dekken met een hengst van Marjolein van den Bosch, maar kreeg haar maar niet dragend.
Marjolein kwam de merrie zelf insemineren met vers sperma, om te zien of dit beter zou pakken.
Ze zag echter Now I'm Here E&S in de wei lopen, een zelf gefokte 4 jarige palomino merrie van Mc Jonnas uit een BrainpowerxConcorde merrie.
Zeg nu zelf, is het geen plaatje

Hier met mamma als veulen

En inmiddels wat groter (hier nog geen drie, moet binnenkort nieuwe foto's maken)

Alle merries waren mooi hengstig en lieten dat ook duidelijk zien in de wei.
Kreeg ik later een berichtje, dat ze haar prachtige hengst Gribaldi Junior wel een hele gave combi vond voor onze palomino merrie.
Heb er even over moeten nadenken, want de merrie was nog nooit opgevoeld, gescand, niets en ook niet in de planning om te dekken, maar stond eigenlijk een beetje op de nominatie om verkocht te worden.
Ok we doen het. s'avonds is Marjolein speciaal gekomen, voor het eerst is ze in de opvoelbox gegaan (nog wel los en met brokjes, maar met rust was het eigenlijk in een paar tellen gedaan.) Ze was geïnsemineerd.
Voor de zekerheid na twee dagen nog een keer gedaan, omdat ze goed hengstig bleef tonen.
Na 16/17 dagen gescand (omdat ze nooit eerder was gescand, voor de zekerheid wat eerder ivm kans op tweeling dracht).
Drachtig

We moeten nog een zekerheidsscan doen, maar ze toont echt niet meer hengstig (en dat doet ze echt heel overdreven), dus op naar de verrassing van volgend jaar.
Wat gaat er uit deze prachtige combi komen...
Gribaldi Junior:

Omdat ik vermoed dat Gribaldi Juior homozygoot zwart is (kijkend naar ouders en zijn nakomelingen), wordt dit het lijstje met verwachte kleuren: