Odilia AM
Van Formidable x Rhodium x democraat
Voorlopig keur merrie, dit zal haar eerste veulen worden.
We hebben haar zelf gefokt.
24-4 heb ik haar geinsemineerd, en gelijk drachtig. Dat betekent dat ze 30-3-2023 op 340 dagen zit.

Nigrante
Van Formidable x Rhodium x democraat
Ster merrie, dit wordt haar tweede veulen. Dit jaar heeft ze met dezelfde combinatie een prachtig hengst veulen gegeven. Op de keuring werd hij reserve kampioen. We hebben Nigrante ook zelf gefokt. 26-4 heb ik haar geinsemineerd in veulen hengstigheid. Gelijk drachtig. Dat betekent dat ze 1-4-2023 op 340 dagen zit.

Wild Thing v
Van Jazz x Juventus x Sultan
Z dressuur, heel veel sport in moederlijn.
Dit jaar heeft ze een prachtig merrie veulen,nu hebben we weer dezelfde combinatie gemaakt.
Veulen hengstigheid pakte niet. De hengstigheid daarna wel gelijk.
19-7 heb ik haar voor het laatst geinsemineerd. Dat betekent dat ze 24-6-2023 op 340 dagen zit.

Deze drie merries zijn drachtig van onze eigen cremello hengst White Dream GF.
Hij is zelf Oldenburg gefokt. Weissgold x Mascarpone. Zit oa de bekende namen Weltmeyer, White Magic en Bolero in de pedigree.
Hij is nog erg jeugdig daarom krijgt hij alle tijd om te ontwikkelen. White Dream is homozygoot augouti. Dat betekent dat hij alleen Palomino of valk kan geven.

Liezella
Van Formidable x Hofnar x Rogier
Ster merrie
Dit zal haar eerste veulen worden. Vorig jaar hebben we haar gekocht na het overlijden van Formidable.
18-5 is ze voor het laatst geinsemineerd en drachtig. Dat betekent dat ze 23-4-2023 op 340 dagen zit.
Ze is drachtig van Nashville star (Desperados x westpoint) eigenlijk verwachte we dit jaar een nashville bij een andere merrie helaas had deze merrie in december verworpen. In tussentijd in Nashville Verrichtingskampioen geworden bij het Kwpn. Ik verwacht veel van deze jonge talentvolle hengst en ben daarom heel erg benieuwd naar deze combinatie

Julie zien Formidable terug komen in de afstamming van mijn merries. Formidable is helaas vorig jaar overleden. Daarvoor was het mijn maatje en hebben we mooie dingen bereikt.
For always in our hearts.

Ik kijk uit naar een mooi veulen seizoen. Volgen jullie gezellig mee?