Enkele jaren geleden hebben we Caillin gefokt( en dat verkopen is dus niet helemaal gelukt

Caillin is een enorm zachte, lieve grote maat Tinkermerrie. Eigenlijk iets te lief

Ook vonden we haar bewegingen iets te vlak en kon haar rug iets langer.
En... we hadden haar graag iets minder wit gehad. Haar vader was de effen bruine hengst Djenges. We hadden gehoopt op iets meer vlek.
Dus, opzoek naar een bruine hengst met beweging en iets meer pit om een veulen uit onze merrie te fokken

Die hadden we gevonden in Welsh Cob hengst Caederwen Saracen.
We hoopten dus op een groot veulen, met iets meer pit, mooie bewegingen en veel bruin. Misschien kunnen jullie ons vertellen of dat gelukt is

Ok, iets minder bruin(

Peekie heeft wat bijzonders:
Citaat:Native American legends say that Medicine Hat horses were believed to have the magical ability to protect their riders from injury and death in battle. Additionally, they were said to warn their riders of danger. Other tribes would try to steal these horses in hopes of getting their good luck. For this reason, they were closely guarded.
Ik geloof heilig in deze legende. Peekie is 'Sassy' , een super leuke merrie die een uitstraling heeft alsof ik haar inderdaad vol zou vertrouwen in een oorlog

Eerst moet je haar op haar kont en op haar schoft kriebelen, doe je dat, dan mag( mag ja) je haar aanklikken. Wil je haar gewoon aanklikken, dan zegt ze: 'Nee, eerst kriebelen

Ze sjeest altijd overal heen in galop

Maar ook de draf zit er aardig op

Peekie heeft altijd de grootste lol.

Caillin is echt een super lieve moeder, je zal maar zelf timide zijn en dan een powerkind krijgen

Peekie mag verkocht, maar ik denk eigenlijk dat er wel eens hetzelfde bij haar kon gebeuren als bij Caillin.
En dat is dat we haar over 10 jaar per ongeluk toch nog hebben

Ben benieuwd wat jullie vinden! Ik merk dat mensen het of heel erg tof vinden, of helemaal niks... En ik mag dat wel, een ander paard dan anders

Foto's zijn gemaakt door EllaMarlies_photography