Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heidy_wilco schreef:Als jij alleen maar stapritjes om de kerk wil maken, zou ik geen volbloed aanschaffen, dat is vragen om problemen en een heel gefrustreerd paard.Ik neem aan dat hij beleerd is voor Engels rijden? Afstamming en ras zou eigenlijk niets uit moeten maken als je gewoon lekker recreatief bezig wil zijn en over het algemeen kan elk gezond paard goed meekomen in wedstrijden. Kijk ook maar naar de Eventing, hoeveel volbloeden daar wel niet mee lopen. Veel veelzijdiger kan het eigenlijk niet. Kijk vooral naar karakter, gezondheid en of hij bij je past, dat is belangrijk.
Mkango schreef:heidy_wilco schreef:Als jij alleen maar stapritjes om de kerk wil maken, zou ik geen volbloed aanschaffen, dat is vragen om problemen en een heel gefrustreerd paard.Ik neem aan dat hij beleerd is voor Engels rijden? Afstamming en ras zou eigenlijk niets uit moeten maken als je gewoon lekker recreatief bezig wil zijn en over het algemeen kan elk gezond paard goed meekomen in wedstrijden. Kijk ook maar naar de Eventing, hoeveel volbloeden daar wel niet mee lopen. Veel veelzijdiger kan het eigenlijk niet. Kijk vooral naar karakter, gezondheid en of hij bij je past, dat is belangrijk.
TS, welke afstamming zit er precies achter? Dan kan ik wel even voor je kijken.Afgaande op wat je hier schrijft, lijkt het mij een NH-gefokt paard, die zijn vaak wel wat koeler in de kop dan de flat paarden.
Edit: ook gevonden en ik zou hem laten staan. Nog los van het feit dat ik echt fel tegenstander ben van ondervoede, magere volbloeden kopen (waar je dan vaak je handen weer vol aan hebt als ze op gewicht komen en weer genoeg energie krijgen), kijk eens naar die voorvoeten.
heidy_wilco schreef:Jup, maar ze is niet de eerste, en zal zeker ook niet de laatste zijn, die zich er toch op verkijkt. Zeker bij zo'n dier dat bij verkoop ondervoed is, want dan zijn ze allemaal braaf.Vandaar ook mijn laatste zin: Kijk vooral naar karakter, gezondheid en of hij bij je past, dat is belangrijk.
Mkango schreef:heidy_wilco schreef:Jup, maar ze is niet de eerste, en zal zeker ook niet de laatste zijn, die zich er toch op verkijkt. Zeker bij zo'n dier dat bij verkoop ondervoed is, want dan zijn ze allemaal braaf.Vandaar ook mijn laatste zin: Kijk vooral naar karakter, gezondheid en of hij bij je past, dat is belangrijk.
Mkango schreef:heidy_wilco schreef:Als jij alleen maar stapritjes om de kerk wil maken, zou ik geen volbloed aanschaffen, dat is vragen om problemen en een heel gefrustreerd paard.Ik neem aan dat hij beleerd is voor Engels rijden? Afstamming en ras zou eigenlijk niets uit moeten maken als je gewoon lekker recreatief bezig wil zijn en over het algemeen kan elk gezond paard goed meekomen in wedstrijden. Kijk ook maar naar de Eventing, hoeveel volbloeden daar wel niet mee lopen. Veel veelzijdiger kan het eigenlijk niet. Kijk vooral naar karakter, gezondheid en of hij bij je past, dat is belangrijk.
TS, welke afstamming zit er precies achter? Dan kan ik wel even voor je kijken.Afgaande op wat je hier schrijft, lijkt het mij een NH-gefokt paard, die zijn vaak wel wat koeler in de kop dan de flat paarden.
Edit: ook gevonden en ik zou hem laten staan. Nog los van het feit dat ik echt fel tegenstander ben van ondervoede, magere volbloeden kopen (waar je dan vaak je handen weer vol aan hebt als ze op gewicht komen en weer genoeg energie krijgen), kijk eens naar die voorvoeten.
Mkango schreef:Ik denk dat, met wat je hier zegt dat je wilt doen, een volbloed best bij je kan passen, maar voor iets meer geld heb je een paard dat beter in elkaar zit en gewoon goed doorvoed is.
Elisa2 schreef:Ik zou een hackney gecombineerd met Balzflug bloed niet zo snel kopen als recreatiepaard...maar goed, dat is puur op papier. Kan nog weleens iets heel pittigs en sensibels uit komen.
Dees90 schreef:Als eerst en het belangrijkste wil ik vooral dressuurmatig correct trainen en rijden en kijken hoe dat gaat en eventueel ook uitbrengen.
Naast het trainen zou ik graag ook wel een buitenrit willen maken, paard meenemen naar bos / strand.
Rex_Rolfo schreef:Dees90 schreef:Als eerst en het belangrijkste wil ik vooral dressuurmatig correct trainen en rijden en kijken hoe dat gaat en eventueel ook uitbrengen.
Naast het trainen zou ik graag ook wel een buitenrit willen maken, paard meenemen naar bos / strand.
Paard met Gelders bloed zoeken, heerlijk veelzijdig. En echt niet sloom.
Zebrastreep schreef:Ik wou al zeggen vraag Mkango over renpaarden maar ze heeft al gereageerd zie ik.
Volbloeden zijn natuurlijk wel een stuk pittiger. Maar het is wel lastig als je last hebt van liefde op het eerste gezicht en het je droompaard lijkt. Natuurlijk geeft een koud of warmbloed ook niet altijd de garantie dat ze hartstikke braaf zijn elk paard heeft wel een keer wat.
Maar als je zelf al andere ambities hebt en niet zit te wachten op een eventueel druk paard zou ik op zoek gaan naar een ander ras.
Veel succes met je zoektocht naar je droompaardje
Silly1972 schreef:Als je ook een zwak voor bont hebt en van Balzflug bloed houd weet ik nog wel een enorm leuke jaarling te koop staat, verw. stokmaat zeker 1.70