Dees schreef:tjonge, denken aan Rubiquil en ook vallen voor Grannus.... dat zijn wel twee heel verschillende paarden!
Bij het zoeken naar een geschikte dekhengst voor deze merrie viel ons oog op Rubiquil, Grannus is daarentegen een persoonlijke favoriet
Citaat:
Verwacht geen groot ripaard te fokken uit een papierloos rank 1.50m. merrietje. Je vergroot je kansen op een leuk rijpaard met capaciteiten als je een veulen koopt bij een echte fokker. Dan heb je er meteen een mooier papier bij, en je kan de kleur ook nog uitkiezen....
Ik verwacht geen wonderen, als het paardje tegen de 1.60 meter aanzit zijn we allang tevreden.
Wat is er mis met te fokken met een merrie, waaraan je zolang zoveel plezier hebt beleefd, en die beter bij je past dan menig ander paard die WEL een dure stamboom van hier tot Tokio aan haar kont heeft hangen?
Ik ben er heilig van overtuigd dat je met een nakomeling van je lievelingsmerrie, die misschien niet perfect is, nog altijd gelukkiger zult zijn dan met een duur elite-paardje dat je hebt aangeschaft omdat "de namen erachter" zo mooi zijn, maar die je verder niets doet.
Bij ons op stal wordt er ook gefokt met merries met prachtige stambomen, en een nagenoeg perfecte bouw, maar die je wel elke ochtend de stal uittrappen en die amper te rijden zijn. Die geven hele goeie veulens ja
In mijn ogen is er toch wel een onderscheid tussen fokkers, en mensen die een veulen willen van hun merrie.
Maar goed, tot zover mijn betoog en nu weer ontopic! We willen nog steeds graag een veulentje van dit geweldige merrietje, nu alleen nog de juiste hengst die haar (kleine) onvolmaaktheden zou kunnen compenseren!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 29-02-04 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt