-
• ik zie de laatste tijd vaker op mijn Tiktok mensen die soring/big lick doen of dr in trainen (niet zo heftig als ik op sommige yt beelden zie, maar). Altijd heb ik gedacht dat het niet helemaal “normaal” of natuurlijk was hoe ze liepen. Ze hebben enorme knieacties, waarbij ik me niet kan voorstellen dat het nou echt goed is. Ik ben dus eventjes in het engels op onderzoek gedaan, aangezien je dan veel betere resultaten krijgt dan in het NL, en kreeg nogal schokkende beelden voor mn ogen geworpen

-
• ik heb gelezen dat ze een soort brandend zalfje in de kootholte wrijven waardoor ze zo gaan lopen. Sommige kootholtes waren helemaal “afgebrand”. Door dit zalfje gaat het been branden/pijn doen bij aanraking van de grond. Daar door lopen ze zo snel en hoog.
Dan hebben we ook nog een soort (zware) “schoen” met een ketting dr aan om alles tijdens de show “flitsender” te maken..
-
•ik geloof dat de echte shows nu illegaal zijn gemaakt, al wordt er nogsteeds in soring geoefend. Zonder enige zalfjes.
-
Ik heb me dit laten vertellen door yt en internet. Dus echte levens ervaring heb ik nou ook weer niet

Nogmaals : vast niet alle paarden eigenaren die deze discipline rijden doen/deden dit. Voel je daarbij ook zeker niet aangesproken.