Ik weet dat dracht in het begin gemist kan worden, maar is dit ook mogelijk op 9 maanden dracht.
Ik heb een nieuw paard, een knappe merrie. Is is in juni vorig jaar uit Spanje gekomen en zou erg mager zijn geweest toen. Bij de vorige eigenaar ging ze al snel uitdijen en hebben haar laten opvoelen in oktober. Er werd niet gescand en volgens de veearts niet drachtig. Ik heb haar nu 1,5 maand en zodra ik haar zag, was dat ook mijn eerste vraag. Ze oogt wel drachtig. Ik heb haar ook laten opvoelen vorige maand, maar de darmen waren erg actief en voelen was lastig. Ze dacht een lege baarmoeder te voelen. Ook de veearts vond haar drachtig ogen. Geen bespiering in de bovenlijn, hoekige kont en ze heeft een beste hangbuik, dat vooral meer naar achter dik is.
Omdat het opvoelen toch vraagtekens achterliet, besloot de veearts om 2 dagen later ook te scannen. Haar conclusie was leeg en een hengstigheid die elk moment kon beginnen. Bij de vorige eigenaar heeft ze nooit hengstig getoond en ook ik heb haar niet hengstig gezien. Dat zou dan inmiddels al 2x geweest moeten zijn.
Ze groeid nog steeds en krijgt weinig brok. Ze krijgt 3x per dag een ruime hoeveelheid hooi en daarnaast als extra beweging wandelen we dagelijks, longeren we en stappen we onder het zadel.
Aangezien ze nu ook wat in de omgang veranderd en nog steeds groeit, kan het toch nog gemist zijn?
Ik hoop dat het echt niet zo is, dat zou heel veel regelen schelen. Al zou ik het ook leuk vinden hoor, maar het is praktischer van niet