Dit word het 14e veulentje dat bij ons geboren word. Het begin duurt altijd lang, maar opeens is er dat laatste stukje en dat lijkt mij leuk om weer met jullie samen te doen!
En op wie wachten we dan?
Uiteraard een veulentje. Maar zolang deze nog even verstopt zit, zullen we het maar over het andere deel hebben die toch wel een erg grote rol speelt:
Nora

4 jaar oud
Silver classic champagne
Haar vader is amha Serenity Acres Cocoas Double Lite
Nora is een 4jarige merrie die we als veulentje gekocht hebben, dus ze is ondertussen al weer een gezellig tijdje bij ons. Wel extra leuk dat je ‘veulentje’ nu haar eerste veulen krijgt

En met wie is ze op date geweest?
Cash-O

Sam van ’t Gildeland x Butterfly Effect x Greulke’s Black Boy
Bruin roan schabrakbont ( vos factor vrij)
1.11m
Op de Nas keuring 2017 heeft hij een 1e premie gehaald en was de beste hengst nieuwe jaargang. In 2018 mocht hij zich uitroepen tot kampioen kleine maat en algemeen kampioen. In de opvolgende jaren mocht hij wederom steeds een 1e premie in ontvangst nemen op de keuringen.
Hij heeft een goede stap, ruime draf met veel kracht, afdruk en souplesse. De galop is ruim met veel zelfhouding en een goed ondertredend achterbeen.

Gelukkig heeft de date uitgepakt met het verlossende antwoord: Drachtig!

Dit filmpje is van de laatste scan, als je goed kijkt zie je de beentjes en werveltjes goed.
Uitgerekende datum:
Mini’s zijn met 300 veilig om te bevallen. Gemiddeld bevallen ze ook eerder dan grote paarden. Als ik kijk naar alle veulens die hier geboren zijn klopt dat inderdaad dat dat rond de 320 dagen ligt. Maar het is natuurlijk het eerste veulen van Nora, dus ik heb ook geen vergelijking met andere jaren van haar.
Veilig 300 dagen: 2 april
320 dagen: 22 april
340 dagen: 12 mei
Kleurkansen:
De keuze is reuze! De hengst draagt geen vos, dus die categorie valt in ieder geval af.

Hebben we een wens? Bovenal gewoon een goede bevalling, gezond veulen en gezonde merrie! Maar als we dan een wensje mogen doen, een amber champagne appaloosa merrie

Normaal staat Nora 24/7 buiten in een groepje mini’s. Overdag kunnen ze op de weide en paddock/schuilstal met onbeperkt hooi, maar in de nacht worden de weides afgesloten. Al eventjes gaat Nora al wel in de nacht echt op stal zodat ze daar lekker gewend is, haar extra voer kan krijgen en voldoende rust kan pakken. De stal heeft standaard een camera er op staan, maar als het straks spannender gaat worden krijgt ze nog een halsteralarm om en testen we ook de ph waardes als dat mogelijk is

Foto van de afgelopen week, voor hoe ver ze is in de dracht vind ik haar nog erg slank. Foto de foto lijkt ze echt dikker dan ze in werkelijkheid is.

Ik heb niet zo heel veel goede foto's van Nora, maar het verschil in zomer en winter is wel erg leuk bij haar. Ze heeft zo ontzettend veel haar in de winter

Afgelopen zomer:

Voor nu genieten we hier nog even van de goede nachtrust. Ik zou het super gezellig vinden als jullie met ons mee kijken en kletsen tijdens de voorbereidingen, de updates en natuurlijk het eindresultaat