Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Eileen_ schreef:Naar mijn weten is dat een kruising dat in de westernlanden (iig Canada/ Amerika) vaker gebeurt. Ken er zelf ook een paar in Canada. Beide rassen zijn gefokt voor koeienwerk en zijn zeer wendbaar, daar worden kruisingen dan ook vaak voor gebruikt.
Sowieso zitten er in kruisingen daar vaak quarter en Spaans bloed. Op de boerderij waar ik werkte zie je dat ook goed terug, ondanks dat de rassen in principe onbekend waren.
Edit: ik heb het met koeienwerk wel over ranchwork, niet over competities
Earth schreef:Ik dacht bij deze combinatie meer aan een soort sensitieve duikboot. Ik vind de bouw van quarters echt helemaal niets En deze merrie vind ik niet heel anders. Waarvoor zou deze bouw gunstig zijn?
speedfiets_2 schreef:ik zou dan van te voren afwegen of een PRE jouw merrie complimenteert. Welke voordelen heeft een PRE tegenover een Quarter?
Ik heb een paar van dit soort kruisingen gereden maar die verschilde wel ontzettend. De meeste PRE's zijn toch wel een tikkel sensibeler dan een Quarter. De ene was een echt fijn paard waarop de gangen een stuk verbeterd waren en de andere was een gruwelijke zeikert van de kruisingen die ik heb mogen rijden.
Hoe is je merrie gefokt?