Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Mooie merrie, ik zie het Ferro type er wel in terug en zou daarom voorzichtig zijn met lijnenteelt op Ferro.
Het zijn echt hele verschillende hengsten die je noemt, hoe zijn de gangen van de merrie? wat willen jullie daar aan verbeteren? Hoe is het achterbeengebruik?
Elisa2 schreef:Ik vind haar wel vrij strak ogen op het filmpje, de achterhand valt me dan weer wat mee. Ik zou in eerste instantie juist denken aan achterbeen en lossigheid. Terug fokken op Weltmeyer zou ik gezien de wensen niet doen.
Misschien is Homerun een interessante hengst voor jullie..Henkie x Sir Donnerhall qua type en bloedvoering. Maar uiteraard nog niks bekend over de nafok.
Elisa2 schreef:Escolar of Estobar passen wellicht ook in jullie straatje, geven ook veel massa door en goede beweging. Achterbeen is wellicht net iets minder.
Wellicht is Hermes interessant voor jullie, deze vergroot sowieso en kan massa,kracht en vermogen tot sluiten toevoegen. Merrie moet wel een goede galop hebben.
simpie94 schreef:Bij een echt vader dier met body en voorkomen denk ik aan de hengst Vaderland.
Zijn jaargangen zijn nog jong maar lijken erg goed. Hij staat sinds kort ook in Nederland waardoor hij waarschijnlijk goed beschikbaar is.