Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LaDonna75 schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar de testuitslag, het zou me niet verbazen als ze schimmel is (en zowel vader als moeder zouden schimmel kunnen zijn als ik ze zo zie)
(wat me trouwens weer terug bij mijn eigen verbazing brengt, dat veel mensen ab-so-luut geen schimmel willen vanwege te wit, maar cremello/perlino zo machtig populair is maar net zo licht)
LaDonna75 schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar de testuitslag, het zou me niet verbazen als ze schimmel is (en zowel vader als moeder zouden schimmel kunnen zijn als ik ze zo zie)
(wat me trouwens weer terug bij mijn eigen verbazing brengt, dat veel mensen ab-so-luut geen schimmel willen vanwege te wit, maar cremello/perlino zo machtig populair is maar net zo licht)
Elisa2 schreef:Hier even een totale leek op kleurengebied, maar ik dacht altijd dat schimmels nooit deze blauwe of amberkleurige ogen hadden die perlino's en cremmello's wel hebben. Klopt dat dan niet?
Mariett schreef:Elisa2 schreef:Hier even een totale leek op kleurengebied, maar ik dacht altijd dat schimmels nooit deze blauwe of amberkleurige ogen hadden die perlino's en cremmello's wel hebben. Klopt dat dan niet?
Schimmel is eigenlijk een extra laagje over de basiskleur van een paard! Dus je paard kan bruin, zwart, vos, valk.. alle kleuren zijn, en daarover zit dan een laagje met schimmel, wat ervoor zorgt dat de haren snel wit worden.
Dus als je een zwart paard hebt met schimmelgen wordt hij wit, maar houdt hij z’n bruine ogen. Als je een cremello paard hebt met schimmel wordt hij ietsjes lichter (dat zie je vaak niet zo goed, maar het gebeurt wel) maar houdt hij zijn lichte ogen.
crazy_funky schreef:Als ik het goed heb is ze ook gewoon perlino maar draagt ze in haar genen het schimmelgen. Ze toont het niet. Al zou dat ook moeilijk te zien zijn aangezien ze al zo goed als wit is.