De merrie komt uit een goede moederlijn welke is opgebouwd uit de beste bloedlijnen van stoetetij du bois. Haar vader is vooral heel lief en zit exterieurmatig goed in elkaar. Ik heb uit deze 2 al 2 hele fijne merries gefokt met beide een uitmuntend karakter. Ik wil het liefst wel het karakter behouden dus hengsten die lastig fokken heb ik geen interesse is. Hengsten die zelf wat meer karakter hebben maar dat bewezen niet doorfokken zijn wel welkom. Uiteraard voedt moeder het kind op en ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet goed zou doen.
De merrie beweegt goed maar ietswat meer ruimte en souplesse is de beweging mogen hebben. Ze is misschien wat horizontaal, wat meer bergop zou dus mooi aanvullen. De hengst moet correct op de benen staan, een goede rug hebben en naast goede gangen ook een leuke sprong kunnen maken. Lekker allround dus. Ik hou wel van duits bloed maar een scheut welsh (a of b) is ook welkom ivm het kunnen registreren bij het wpcv. Een andere plus zou zijn stippen of bewezen witgenen. Ik vermoed dat deze merrie wel het gen LP heeft maar geen witmakers. Ik fok het liefst in de d maat of kleiner, het wordt haar 1e veulen en daarbij zie ik groter nog niet zitten.
Wat betreft registraties de merrie draagt voldoende bloed voor een nrps veulen ookal heeft de vader geen arabisch bloed.
Kunnen registreren bij het wpcv zou een plus zijn.
En/of appaloosa kleurtje en dus registratie nas zou ook een plus zijn.
Schroom je echter niet hengsten te plaatsen zonder stippen of welsh bloed.
Ik heb momenteel alleen foto's in beweging:

Afstamming:
https://nrps.nl/database/52800820190006 ... ina-s-caia