Voorgaande topics om een beetje kennis met ons te maken voor degenen die ons nog niet kennen :
2021 [KS-MK] Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !
2020 [KS-MK] [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020
Even een korte samenvatting van afgelopen jaar
Voor mij een erg bewogen jaar omdat er wederom qua gezondheid eind 2020 een heftige diagnose werd gesteld (hierover liever in het openbaar niet meer informatie) en veel dingen onzeker werden.
Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik alleen maar met een dankbaar gevoel terugblik op 2021, tussen mijn eigen behandelingen door hebben we een enorm goed veulenseizoen gehad (na enkele heftige jaren waarin we elk jaar wel een veulen of merrie kwijt zijn geraakt nav het veulenseizoen) en 3 prachtige veulens rijker voor de richting Gelders paard.
Rosamunde WFTM (v. Edmundo x voorl keur v. Elegant x Zep) gaat bij ons blijven als opvolging voor haar moeder voor onze fokkerij

Ragnhild WFTM (roepnaam Romy, v. Edmundo x Vitens x Ahoy) is verkocht aan mijn zusje en zal dus ook binnen onze fokkerij blijven

Ralphael WFTM (v.James R x Chablis x Ahoy) staat op dit moment te koop,maar mocht hij niet verkocht worden dan gaat hij eind oktober naar de opfok

Drachtig voor 2022
Dit jaar hebben we wat ‘vertrouwde’ keuzes gemaakt, maar ook wat meer ‘modernere’ keuzes, we zijn erg benieuwd wat de combinaties gaan doen
Allereerst Daisy (voorl.keur v Elegant x Walser)

X
Mandieno (v.Glamourdale x Parcival)

We hopen met deze combinatie type te behouden/moderniseren, Daisy haar veulens zijn vaak een tikkeltje te recht in het kruis en strak in de lendenen, springvermogen te verankeren en meer lengte in het voorbeen te krijgen.
Dan Klarrissa WFTM (v.Chablis x Immigrant x Marconi)

Op de foto met bijrijdster Sterre
X
Mandieno (v.Glamourdale x Parcival)

We hopen met deze combinatie formaat en type te verbeteren, en instelling ,springvermogen en karakter te verankeren
Klarrissa haar halfzusje Noa Lynn (v.WV Saron x Immigrant x Marconi)

X
Edmundo (v.Upperville x Modern)

We hopen met deze combinatie formaat,beweging en type te verbeteren, en instelling en karakter te verankeren.
Dan last but not least Davina (NMK Reservekampioen, voorl. keur v. Elegant x Zep)

x
Edmundo (v.Upperville x Modern)

We hopen een net zo geslaagd veulen als Rosamunde dit jaar

Voor aankomend jaar dus Funny en Kaelynn niet drachtig, bewust om ze lekker een jaartje rust te geven en door te rijden.
Odessa WFTM
Sinds een paar weken is ‘koetje’ Odessa (v.Picasso x Chablis) terug, met haar gaan we deze winter langzaam aan beginnen met grondwerk, maar eerst maar rustig wennen nu ze terug is en langzaam aan vertrouwen opbouwen

Sommigen zullen haar herkennen van vorige topics, ze was ook zilveren bokt veulen 2019 (zo uit mijn hoofd). Inmiddels al een hele dame dus!
Dit topic dus om onze fokkerij te volgen, maar ik wil ook graag meer gaan delen van de rest van onze fokproducten. Ik hoop dat jullie weer gezellig mee komen lezen en kletsen, net als bij de voorgaande topics