We waren meteen verliefd op haar. Haar afstamming is ook onbekend.
Nu wordt ze al een hele tijd dikker en we geven steeds minder eten.
Sinds kort hangt haar buik meer door en zie je haar tepels hangen als ze wandelt. Sinds kort wil ze amper nog gepoetst worden en je mag niet naar haar uier kijken, zelfs als je nog maar in de buurt komt trapt ze. Ze kijkt soms zelf naar haar buik en stampt met 1 been en zwiept met haar staart. Er kwam ook wat slijm uit haar vulva.
Ik heb onze dierenarts gevraagd een dracht diagnose te doen maar dat liet onze pony niet toe, eerste dierenarts dus gelukkig goede reflex. Hij dacht niet drachtig maar kon het niet voelen wegens dat ze bokte. Tweede dierenarts wou het niet proberen wegens zijn leven niet beu, omdat hij dan haast op zijn knieën moet gaan zitten. We hebben zelfs geen gesprek gehad over onze bezorgdheden. Niks. Hij was op stal ook voor anderen en liet ons staan, ik voelde me zo onnozel en stom.
Dus, daar staan we dan. Ze heeft twee dagen op stal gestaan. Ze was moe dat zag ik, en ze was er blij om. Gisteren reed ik langs de wei en lag ze neer, iets wat ik zelden zie.
Ik had eigenlijk een bloedonderzoek gewild maar ik word niet serieus genomen.
De tweede gaf als uitleg dat als het wel zo is het ten vroegste binnen twee weken was. We moeten haar observeren…ziezo.
Iemand een foto van een uier van een Shetlander die 100% zeker niet drachtig is?

We hebben ook een welsh en die heeft maar een verschrompeld theezakje met twee piepkleine tepels. En die is 30cm groter…ons shetje heeft nu tepels van 1,5-2cm.