Hoewel het nog enige tijd zal duren voordat mijn jonge paard onder het zadel komt, ben ik me alvast aan het oriënteren in welke discipline ik met hem aan de slag wil gaan. Heb een hele tijd de standaard dressuur overwogen, maar wat ik zie van de mensen op mijn stal die actief wedstrijdruiter zijn... nee, daar word ik niet vrolijk van

Ik heb een (Californisch) western en klassiek/barokke dressuur achtergrond. Omwille van meerdere redenen ben ik een beetje het westernwereldje uitgestapt, desondanks blijven de werkstijlen mij trekken en kom ik steeds weer bij WE/DV uit.
Vooropgesteld: ik ben me ervan bewust dat in de basis al deze stijlen niet extreem veel van elkaar verschillen. Echter, het lijkt me leuk om wat doelmatiger bezig te gaan met mijn paard en het lijkt me leuk om eens wat wedstrijdjes mee te pakken. Vandaar dat ik me wat specifieker wil gaan richten op een rijstijl waarin er wedstrijden worden uitgeschreven.
Nu vraag ik mij alleen een beetje af hoe het zit met dit wereldje in NL, ik ken er namelijk niemand..
- Ik zie dat er twee verenigingen zijn, Working Equitation Holland en een clubje dat is aangesloten bij de TREC vereniging. Heeft iemand ervaring met 1, of bij voorkeur beide? Wat zijn de voor- danwel nadelen van de 1 in vergelijking met de ander?
- Worden er regelmatig wedstrijden uitgeschreven? Zoja, ligt er een zwaartepunt in een bepaalde regio of worden ze over het hele land wel uitgeschreven?
- Is er een redelijke keuze aan instructie? (Als je in een regio beperkt wordt tot 1 instructeur en die persoon ligt je niet of zit vol of kan niet enz, tja... dat is niet heel handig zeg maar

- Wat is het niveau zo'n beetje in Nederland? Vergelijkbaar met de WRAN of wel wat meer kwaliteit

- Hoe is de sfeer?
Ik zit in Oost-Nederland, tips voor instructie, locale clubs e.d. welkom!

Ik ben echt op zoek naar mensen die actief in dit wereldje bezig zijn en er dus meer over kunnen vertellen, niet mensen die ooit in een grijs verleden een keer een clinic/lesje hebben gevolgd