Wat vinden jullie van die T jaargang (dressuur)? Welk zijn jullie favorieten en waarom. Het laatst zag ik de hengsten in Den Bosch. Over het algemeen kond deze jaargang mij wel bekoren. Ik moet zeggen dat de hengsten Trento B, Tuschinski, Magic Turbo me wel konden bekoren.
Die Trento B vind ik echt een mooi modern paard. Mooi hoogbenig, naar mijn mening voldoende langgelijnd en drie correcte basisgangen.
Tuschinski vind ik ook een echte showbink, maar bij deze hengst ben ik een beetje bang dat hij iets te klein gaat fokken. Ik heb de stam eens uitgeplozen, en daar komen wel eens kleine paarden van.
Sandreo is bloedmooi, maar ik denk dat deze hengst nog moet sterker worden. Hij heeft wel een knappe bloedlijn. Nu moet ik zeggen dat hij in Den Bosch niet goed werd voorgesteld door Anne.
Tolando en Tango vond ik mooie moderne sportpaarden, ver boven het gemiddelde, maar op dit moment zie ik ze nog niet als vaderdieren.
Troy vond ik echt zeer triest. Dat zo een hengst bij het KWPN wordt goedgekeurd, daar kan ik echt niet bij

Maar wat zijn nu jullie bevindingen eigenlijk. En op welke merrie's zouden jullie deze hengstenplaatsen?
Tschaikovsky vond ik niet goed. Als vaderdier dan. Op dit moment lijkt de hengst idd veel potentie te hebben naar een verdere sportcarrière, hoewel hij in de basisgangen mij verre van niet kon imponeren. Het beeld van de hengst sprak me ook niet aan.