Ik zet eigenlijk nooit wat op bokt, maar misschien toch leuk om dat nu eens te doen.
Kees heb ik in Juni 2020 gekocht en was ze net 2 jaar oud. Helaas bij een kleine hobby-handelaar die haar al een maand beleerd had... mijn doel was dus om haar haar 'jeugd' terug te geven, lekker uit te groeien en later zien we wel weer verder.
Deze kleine merrie van nu 104 cm is echt om te genieten! Heel chill karakter en een echte knuffel. Totaal geen merriegedrag, athans... tot nu toe, maar! Dat kan misschien nog veranderen straks.
Ze had vanaf moment 1 wel interesse in mijn ruin, maar werd nooit hengstig ofzo. Gewoon dikke maatjes.
Daarnaast kreeg ze ineens jeuk en begon ze sneller 'dik' te worden, maar niet vet. Later begon ze het poetsen rond haar buik ook niet meer te tolereren. Dus ik was bang dat het eczeem was en ze richting HB ging! Dat gelukkig allemaal uitgesloten... Maar toen begon er een lampje te branden, wat nou als ze... drachtig is?!
Enfin, vorige week laten opvoelen en ja hoor... hartstikke drachtig! DA denkt aan een maart/april veulen, al snel ook!
Betekent dus wel dat ze met anderhalf jaar oud al drachtig is geraakt. En helaas geen idee wat voor hengstje er wanneer op geweest is (handelaar zegt ook van niks te weten, hmhmmm).
Veulen is hartstikke welkom, maar wat een jeugd heeft Keessie gehad... eigenlijk gewoon geen jeugd!
Foto's zijn van toen naar nu.

Wat denken jullie dat eruit komt? Hengst of merrie en wanneer?