Symke schreef:Mijn man wil geen hengstje houden, toen opperde iemand op de manege dat ik dan misschien beter voor een Paint kan kiezen omdat een veulen met vlekken beter zou verkopen. Wat denken jullie? Maakt dat uit qua verkopen?
Nee. Normaal niet nee. Maar het is een combinatie van factoren of je je paardje goed zal kunnen verkopen. Zijn de ouders bekend, gezond, hoe staat je paardje erbij op moment van verkoop, wat heb je ermee gedaan etc. Teveel is vaak niet goed.
In de lagere prijsklasse gaan mensen naar kleur kijken, gek genoeg, want kleur is totaal niet belangrijk.
Met paints fokken is nog een slagje lastiger, want vindt maar een volledig n/n hengst.
Waarom is een hengst een probleem? Een jong paard hoort in een kudde te lopen, dus goede opfok en kan je gecastreerd terug halen. Een hengst veulen alleen houden is sws niks, die wil spelen en moet opgevoed worden door de andere paarden. In een goede opfok lopen opvoeders.
Waar kom je vandaan?
Smokey Dunit is een mooie hengst met wat maat en echt het beste karakter dat je kan vinden. Valt wel in die prijsklasse geloof ik, dus zou die eens opzoeken.