StalMelyn schreef:Laurie, het is maar wat onder de term braaf wordt verstaan. Maar MarjanB gaf net aan dat doodbraaf ook weer niet hoeft.
Ik zie veel ruiters stoeien met hun (kwpn) paard omdat het toch niet braaf genoeg voor ze is. Ze bijvoorbeeld niet lekker op buitenrit kunnen etc..
Als je dan geen topsport ambities hebt zou ik persoonlijk voor andere opties gaan, ook als het veulen voor verkoop is. Er is vraag zat naar brave gezonde paarden waar je goed mee kan doen in de sport en lekker plezier mee kan hebben. Eentje wat relaxter dan de gemiddelde kwpn van nu.
Dit is mijn beeld he, misschien is dat beeld wel helemaal verkeerd maar wel gebaseerd op wat ik om me heen zie.
ik zie vooral veel mensen stoeien met hun warmbloed, die gewoon te weinig buiten komen en dan ineens doodbraaf moeten zijn. alles moeten ze leren en dat is in mijn ogen vaak het probleem. dieren worden vaak enkel binnen het stalterrein gereden, liefst in een binnenbak, en dan raar kijken dattie niet braaf is op buitenrit.
terug ontopic, totilasbloed geeft over het algemeen goed meewerkende, brave dieren. niet dood wel handelbaar.