Mistral is mijn D-pony van ongeveer 14 jaar oud. Mis is altijd een pony geweest met een pittig karakter, voorjaar 2019 zat ze zo in de knoop met haar hormonen dat er niks mee te beginnen was, elke aanraking of mogelijke aanraking leverde gegil op. Een zadel erop was helemaal uit den boze. De dierenarts heeft haar binnenste buiten gekeerd, echo gemaakt, bloed gecontroleerd... niks mis mee, kern gezond. In overleg met hem uiteindelijk Regumate geprobeerd voor een maand en dit hielp redelijk. We konden weer wat met haar.

Ik ben niet zo'n fan van al die hormonen, niet echt lekker spul. In overleg met de DA heb ik besloten om het op de natuurlijke manier te proberen door haar te laten dekken. Door alle onderzoeken e.d. waren we wel aan de late kant, maar uiteindelijk toch besloten om haar in juli naar de hengst te brengen.
Ik wilde graag in de D maat blijven, Mistral is een veelzijdige en meewerkende pony onder het zadel, maar karakter op stal is wel een verbeter puntje. Een snelle zoektocht naar een hengst met goed karakter bracht ons naar Don Cremello du Bois. In de hoop dat hij zijn goede karakter meegeeft aan het veulen.

Toen ik haar ophaalde merkte ik gelijk een enorm verschil in Mistral. Ineens stond er een ontspannen pony op stal met een vriendelijke blik in haar ogen. Ik had niet gedacht dat dit zo'n wereld van verschil zou maken! Rijden, zadelen, poetsen, niks was meer een probleem. Ik dacht dus wel dat het goed zat, maar was blij dat het met de echo bevestigt werd: het was in 1x raak! En een aantal weken later ook een kloppend hartje gezien.

Ondertussen zijn we al een heel eind verder en hebben we heerlijk kunnen doorrijden en zelfs weer wat wedstrijdjes gestart. De laatste weken merken we wel dat ze het zwaarder krijgt en doen we het dus wat rustiger aan, alleen nog wat zwangerschapsgymnastiek. En dit weekend heb ik voor het eerst het veulen voelen en zien schoppen, zooo leuk!
Uitgaande van 340 dagen na de laatste dekking is ze uitgerekend op 8 juni. Gezien ik niks van de ouders van Mis weet is de kleur een verassing.
Volgens de calculator op internet:
66% valk
25% palomino
9% smokey black
Eigenlijk vind ik alles leuk, zou het liefst wel wat wit erop hebben. Maar zeker leuk als jullie een gokje wagen! Ik zal een lijstje bij houden in het topic en zal proberen regelmatig even een update te geven