Shanna schreef:Sommige merrie's tonen amper een buik, zelf ook zo'n 1 gehad dat een ervaren fokker een week voor de bevalling nog vroeg of ze echt wel drachtig was want zo zag ze er niet uit.
Er zijn inderdaad ook niet drachtige merrie's die melk kunnen geven. Soms is het een teken van ontsteking, soms ''schijnzwanger'' (dat er een ander dier de melkproductie opwekt?), soms geen oorzaak voor te vinden.
Om het zeker te weten zou ik toch even een DA erbij halen als ik jou was. Dan kan je in elk geval bevestigen of juist uitsluiten of ze drachtig is.

Hier een foto van het uier is verder ook zeker niet warm of hard dus een uier ontsteking denk ik niet.
Ik wil dus niet laten scannen omdat dat veel stress zal geven wat ik zelf onnodig vind dan zie ik het wel of anders maar niet.. Had alleen leuk kunnen zijn als eventueel melk geven een indicatie had kunnen zijn maar helaas is dat het dus niet. Dan gaan we gewoon verder wachten 
Daantj__ schreef:Ik denk dat de dierenarts de enige is die kan zeggen of ze drachtig is of niet.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar een foto van haar uier.
Mijn merrie liet vorig jaar goed 3 weken voor de bevalling al melk lopen. Haar achterbenen waren al vroeg steeds wit uitgeslagen van de opgedroogde melk. Maar zeker in het begin was het maar steeds een druppeltje wat eraan hing. Was niet zo dat mijn hele hand nat zou zijn geworden als ik er langs ging. Heb je er al een druppeltje aan zien hangen?
Ik voel je wel eens aan haar buik? Als er een veulen in zit zou je hem moeten kunnen voelen als hij beweegt of draait. Maar kan ook zo zijn dat het veulen nu al te groot is en soort van ‘vastligt’ dan voel je al weer wat minder. Maar je heb niks gevoeld de afgelopen weken met borstelen ofzo?
Ik voel heel vaak en kijk heel vaak maar zie of voel niks bewegen. Er kwamen toen ik er zacht in kneep bij haar een hele straal uit maar dus zonder knijpen al gewoon een druppel op mijn hand. Haar benen zijn wel droog