Elsa is een merrie van juli 2015 en ongeveer 148cm. Haar vader is een tinker en haar moeder weet ik niet precies. Omdat ik de fokkerij erg mooi en bijzonder vind, en bovendien graag een nakomeling van Elsa zou willen hebben ben ik mij alvast wat aan het oriënteren. Uiteraard wordt alles eerst opeen rijtje gezet voor we er daadwerkelijk aan beginnen
Zo wordt er op dit moment onderzocht of Elsa PSSM vrij is. Zo niet dan gaat het überhaupt niet door natuurlijk.Goed, om te beginnen met Elsa. Haar karakter vind ik (meestal
) perfect; Lief, werkwillig, soms enorm eigenwijs en een boefje. Precies wat ik leuk vind en de werkwilligheid zie ik graag terug. Daarnaast vind ik haar bewegingen erg fijn, een hele vlakke draf en galop. Galop zou wellicht wat opwaartser mogen, maar aangezien ik geen enorme doelen heb vind ik dat niet heel belangrijk. Belangrijkste voor mij is dat ik een correcte pony zou kunnen fokken met een goed karakter. Apart kleurtje is uiteraard leuk, maar niet het belangrijkst.Welsh cob's heb ik altijd al erg gaaf gevonden, dus sublime sponte staat in ieder geval op mijn lijstje. Jammer alleen dat deze in België staat. Daarnaast lijkt mij een haflinger ook een leuke combi maken, maar ik vind het ontzettend jammer dat de meeste hiervan tegenwoordig wel heel erg sportgericht zijn. Ik vind Elsa leuk gebouwd omdat ze breed is, een beetje lompig, maar ook weer best elegant om het zo te zeggen.
Doel van het veulen? Lekker alles kunnen doen; buitenritjes, dressuur, springen, crossen, zonder zadel, grondwerken, heel veelzijdig dus.
Ik hoor graag jullie ideeën! Uiteraard zijn andere rassen ook welkom, ik sta hier graag voor open.
Voor nu even wat foto's gevonden op mijn computer. meer kan gemaakt worden

(daarvoor zou sponte voor mij al afvallen)
Daarom ging ik zelf ook een beetje richting de breedte van een haflinger of welsh cob. Ik vind voor een eerste veulen een groninger sowieso wel groot voor haar, maar kijken kan natuurlijk geen kwaad dus dat ga ik gewoon even doen!