Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En ja, eerlijkheidshalve, ik had graag wel een merrieveulen gehad, maar ze zijn allemaal goed terrecht gekomen en tot nu toe is er maar 1tje geruind.
Maar uiteindelijk hebben we natuurlijk het liefst een merrie, daar kun je uiteindelijk wel weer mee fokken voor nieuwe (mogelijke) kampioenen.Knert schreef:Snap het probleem niet. Mensen mogen toch voorkeur hebben en idd afwegen dat als het een hengst is... het verkocht gaat worden.
Echte fokkers zullen meer waarde zien in een merrielijn. En dat toevallige ‘slurfje’ maakt het juist geen merrie.
NenaC schreef:ik wilde ook 1x in mijn leven een veulen fokken uit mijn merrie voor opvolging en ik hoopte op een merrieveulentje. dat was het gelukkig ook.
was het een hengst geweest was die weggegaan, hij had hier thuis niet kunnen staan en castreren kan pas op zijn vroegst met een jaar geloof ik.

LukieBradley schreef:Ik snap wat je bedoeld, je ziet het vaak in de vermeerderij fokkerij bij hobby boeren oid. Willen altijd merries want levert geld op en hengst niets waard.
op het moment weet ik niet helemaal zeker of ik het nog een keer ga proberen. Het hengstje wil ik verkopen; hij is heel leuk maar niet wat ik wil, hij wordt me ook veel te groot voor een Arabier. Hij is nog geen jaar oud en zit al boven de 1.40
Ik wil liever een dochter, of 2. Ik heb nog een dochter van haar zelf, die is ook al 14 inmiddels, maar die kan niet gereden worden en ik wil mijn dochter graag lesgeven op een dochter van mijn merrie straks als ze ouder is
ik vind dat ook een mooi idee, dat onze beide dochters met elkaar opgroeien.