Ik ga dit jaar mijn merrie ( Bizous ) laten dekken met een Perlino hengst ( Cassanova du Bois )
Nu ben ik ontzettend benieuwd wat de kleurkansen hiervoor zijn... Ik kom er zelf niet uit na al behoorlijk wat research te hebben gedaan. En ik hoop en denk dat er hier in dit forum een heleboel mensen zijn die het wel snappen
Mijn merrie is Donkerbruin en eigenlijk in haar hele lijn zitten alleen maar Donkerbruine, Zwartbruine en zwarte paarden.
Correct me if I am wrong : maar ik denk dus dan ze EE is? Of ze Agouti draagt, weet ik niet? Heel ver in de lijn zit wel een vosje, maar ook de nakomelingen van Bizous haar moeder zijn allen zwartbruin, zwart. Dan weliswaar ook uit een zwarte en donkerbruine hengst, maar goed.
Hierbij haar Horsetelex dan snappen jullie wat ik bedoel
KLIK
Casanova is een Perlino en daar heb ik verder weinig verstand van. Ik weet niet of hij Ee is of Aa.
Nog maar 2 foto's dan:
Bizous:

( met veulen van vorig jaar, ook uit donkerbruine hengst.) (Veulen van het jaar daarvoor kwam uit een voshengst en was bruin. Niet terug te vinden in hofsteles omdat deze helaas met 3 weken is overleden )
Casanova du Bois

Ik weet dat een 100% uitslag uit de kleurencalculator alleen kan als ik een kleurentest laat doen.
Willen jullie mij helpen? Ik vind het namelijk reuze interessant!!
ps. om het topic schoon te houden, oelichting op keuze van een Ponyhengst op een KWPN merrie via PB.
). De kans is dat de merrie homozygoot is voor zwart, dat is de basiskleur, en ze draagt zeker agouti, dat is nl. de verdunning op zwart die bruin geeft. De merrie is dus als basiskleur zwart met agouti; homo of heterozygoot is dan de vraag.