Vorige week woensdag is mijn Tinker merrie Molly bevallen, van een ontzettend leuk merrie veulen!
Voor ik begin met de beelden vertel ik jullie eerst even ons verhaal!
In mei vorig jaar werd mijn eigen Tinker Leentje mank. De diagnose zag er niet echt denderend uit en veel stappen en rust was ons toekomstperspectief voor de komende maanden. Diezelfde periode kwam er een nieuwe Tinker bij ons op stal, haar naam was Molly. Ze was eigendom van stal en omdat ik toen niet veel met Leentje kon doen vanwege de blessure, besloot ik Molly ook erbij te gaan rijden. Wat uiteindelijk overging in haar huren... Molly en ik konden het goed vinden en stilletjes aan begon ik er ook over na te denken om haar er misschien gewoon bij te kopen.
Maar tijdens die gehele periode dat ik haar reed, werd haar buik alsmaar dikker. Ze was een een import merrie uit Engeland en ik begon mijn vermoedens te krijgen over een mogelijke zwangerschap. Ik haalde de DA erbij voor een scan en mijn vermoedens werden bevestigd. Molly was drachtig!
Op die moment was Molly nog niet van mij maar ik besloot te wachten met de aankoop tot na de bevalling, om mogelijke risico's te vermijden.
Maar vorige week woensdag was het dan eindelijk zo ver! Na het lange wachten en heel wat nachten naar stal te rijden bij een vals alarm van het geboorte alarm. Is op woensdag 14 maart om 11u10, een ontzettend leuk merrie veulentje geboren! Zelf had ik een bonte verwacht, maar het is een vosje geworden met grijze manen en staart! Maar wat is dat een leuke kleur voor een Tinker! Ik heb haar Poppy genoemd.
Poppy is nu 11 dagen oud en het is nu al een ontzettend menselijk en aanhankelijk veulentje! Molly is ook een ontzettend goeie mama! Wat ben ik trots op mijn duo!
Deze week heb ik dan ook Molly officieel aangekocht en Poppy is ook van mij. Omdat 3 paarden voor mij jammer genoeg wat te veel wordt. Zal er uiteindelijk wel een nieuwe goeie thuis voor Poppy gezocht worden... Maar dat zal nog een moeilijke zoektocht worden...

En Molly mag er absoluut ook wezen, kan niet wachten om met haar in de toekomst ook weer aan de slag te gaan!
Je stuurt anders maar een PB'tje!
en ik hou ook niet van Tinkers normaal
Maar heb mijn paarden op een pensionstal staan en financieel zal dat dan gewoon te duur worden.