Echt never never never gedacht ooit een veulen te gaan fokken maar het begint er serieus op te lijken dat we dit echt mogen gaan beleven (als alles goed gaat natuurlijk). Omdat ik vanwege vervelende knie-blessure en twee operaties (een moet er nog) en lange revalidatie pas over een maand of 9/10 weer op mijn paard zal zitten vreesde ik dat het beter was om mijn 8 jarige merrie te verkopen.... Maar toen kwam het idee van een vriendin om een veulen te fokken, en ik moet zeggen dat ik daar erg blij van wordt in deze vervelende en saaie tijd...
Dus....mijn Merrie:
Een United x Florestan. 1.72 hoog en heeft een lang gebouwd en hoge schoft. Haar moeder is een schimmel. (en ik wil GEEN schimmel) We gaan nu naar de L2 en we springen voor de lol wat rond. Ze vind dat super leuk, maar ik ben geen held en omdat ze echt enorme sprongen kan maken (vroeg afzetten....heeel fijn...zucht...) proberen we het veilig te houden. Ze is heel knuffelig, maar ook erg sensibel en dominant. Ze bemoeid zich overal mee op stal. Kan vanuit de paddocks nog vertellen wat de paarden in de achterste weide moeten doen. Ik hoop stiekem ook dat dit gedrag wat minder wordt als ze een keer een veulen heeft gehad. (verstand komt met de jaren??
) 

Wat ik zoek ik een hengst:
-rond de 1.68-1.73
-fijn karakter, koel in het hoofd
-geen schimmel ver-erven (zeg je dat zo??)
-aanleg voor dressuur
-korter gebouwd dan mijn merrie
-dekgeld rond de 1000 euro (mag iets meer als het dat waard is)
Tot nu toe vind ik Everdale en Metall erg leuk.
Onze plannen met het veulen: is nog niet helemaal bekend. Stiekem hopen we op echt een leuke met een fijn karakter die we gaan houden voor mijn dochter. Als alles goed gaat en we mogen een gezond veulen krijgen, dan is mijn dochter 17 als het veulen 4 jaar is. Zou een optie kunnen zijn dus om hem/haar te houden, dat laten we nog even open.
Nou, brand los....wie heeft tips??
heb altijd gedacht dat de derde naam dan de naam van opa van vaders kant was... Maar gelukkig staan we op stal bij iemand die precies weet wat ze doet, anders zouden we ook never nooit dit avontuur aan gaan...
. Komt voor de rest ook aardig overeen met mijn wensenlijstje! Bedankt voor de tip! Ik neem hem mee!

(heb toch alle tijd nu).