Wie?
Ik wil jullie graag voorstellen aan een ras wat niet velen van jullie zullen kennen. Ik heb namelijk een pony Faro, hij is een America Indian Horse.

Wat?
Nu vragen jullie je wellicht af wat nou dat hele America Indian Horse is.. Nou ik zal je vertellen ik wist het in het begin ook niet, ik was eigenlijk op zijn looks gevallen. Dus ik ben op internet gaan zoeken en vond allemaal pagina's in het Engels.
Na het zoeken weet ik het volgende over de America Indian Horse:
De America Indian Horse stamt af van de Wilde Mustang, uit Amerika. De Spanjaarden hadden een heleboel Mustang gevangen om ze te temmen voor gevechten in Amerika. De Spanjaarden wilde Amerika veroveren, dit deden ze door dorpen van de bewoners (Indianen) te vernietigen. Niet bij alle dorpen lukte dat natuurlijk, dus wonnen de Indianen. De mustangs waar de Spanjaarden mee reden werden dan door de Indianen opgevangen en doorgetraind op een meer natuurlijke manier. Zo ontstond het ras van de America Indian Horse.
Deze geschiedenis zie je duidelijk terug in (de mooiste) film, Spirit: Stallion of the Cimarron. Ik kan Faro dan ook erg terugvinden in de Paint-merrie Rain.

Waar?
Ik sta met Faro op een trainingsstal in Hoeven, Equinova. Hier train ik samen met Nicky Star Faro om wat wedstrijdjes te rijden in de dressuur. Ik rij/train nu L met hem.

Heeft er hier ook iemand een American Indian Horse? Laat het even weten (met een leuk fototje)