Valk & Vos, Mon Amour & Made You Look!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Valk & Vos, Mon Amour & Made You Look!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:13

Vandaag toch even de wei in gelopen om onze kanjers op de foto te zetten. We zijn buitengewoon trots op onze veulens dit jaar, tot nu toe.. Want er komt er nog één aan van For Romance (x hauptstutbuch Salut le Bon x Festrausch) *\o/* .

Mon Amour
(Kambarbay x prok Citango x Equador)
Een ontzettend goed gelukt experiment om een valk dressuurpaard voor mijzelf te fokken <3.

en

Made You Look
(Follow Me x voorlopig keur prok Rousseau x staatsprämie Lauries Crusador xx)
Moeder Enjoy komt uit de staatspremie-merrie Highlight VII, een stam waar tevens diverse Internationale springpaarden uitkomen en o.a. de goedgekeurde hengsten Castro, Landco, Prince v.d. Wolfsakker.
Eventueel te koop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Re: Valk & Vos, Mon Amour & Made You Look!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:33

Wauw, die van Kamberbay is erg gaaf zeg! Al moet ik zeggen dat de vos ook erg mooi is!

Ik hou Kamberbay ook al even in de gaten via Facebook, mooie hengst!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:39

Oeeee jaloers op je valk!!! Wat een knapperd, ben benieuwd hoe deze later eruit gaat zien.
Vos is inderdaad ook gaaf, mooi aansprekend hoofd

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:44

welmoed__ schreef:
Wauw, die van Kamberbay is erg gaaf zeg! Al moet ik zeggen dat de vos ook erg mooi is!

Ik hou Kamberbay ook al even in de gaten via Facebook, mooie hengst!

Die pompt er ff heel wat reclame in.. leuke hengst ben benieuwd wat die allemaal gaat brengen met de KWPNers hier.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:07

Die van jou is ook zo gaaf! Ik had haar al voorbij zien komen op je facebook haha <3

Mijn Kahrim is ook van Kambarbay.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lovelyn op 27-06-17 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:10

Wat gaaf :+:.

Merk je in je veulen al wat van het AT karakter?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:52

Dank allemaal!

Wat is typisch een AT karakter ? Elk veulen wat hier geboren wordt is anders, zie hier niet direct wat speciaals aan :)

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:48

Ze zijn beiden ontzettend leuk. Geniet ervan!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:26

Wauw ze zijn beide Prachtig!! Heb je een foto van de vader van je valk?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:43

Flabbergast schreef:
Dank allemaal!

Wat is typisch een AT karakter ? Elk veulen wat hier geboren wordt is anders, zie hier niet direct wat speciaals aan :)

Heel erg trots, wijs, zich niet laten dwingen o.a.

Kon zijn dat je er wat van in terugzag. Maar misschien is dat nog te vroeg.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:58

met recht dat je heeel trots mag zijn esmee!! ze zijn werkelijk prachtig! beide veel bloed
en een beetje extra trots op enjoy en made you look! als ze net zo gaaf is en top karakter heeft als mama, oma en neefjes/nichtjes gaat daar iemand zeer zeer blij mee zijn! prachtige lijn om verder mee te fokken <3

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 11:05

Foto van Kambarbay:
Afbeelding

Dan lijkt haar moeder ook een AT _San87_ :))!
Nee hoor, het is wel een dametje maar ontzettend lief.

Esther ja he <3, ze is zelfs nóg aanhankelijker dan haar moeder. Echt een schat van een beest!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:12

:oo .... <3

Niet vreemd dat er zo'n super knap veulen uit is gekomen!! :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:49

Wat een leuk veulen zeg! En die kleur is echt heel tof. Het is jammer dat we geen kwpn hengsten hebben met die kleur. Zou de veestapel veel gekleurder maken.
Toch denk ik dat die Kambarbay behalve zijn kleur niks toevoegt aan de fokkerij. Hij is klein, kan niet echt goed bewegen en heeft zo van de filmpjes te zien geen dressuurtalent. Springen weet ik niet, daar heb ik geen kijk op. Voor de dressuurfokkerij voegt hij weinig toe denk ik. Maar niet iedereen hoeft giga bewegende dressuurpaarden te fokken natuurlijk. Een leuk, lief en mooi paard kan voor iemand net zoveel waard zijn. De kleur is in ieder geval tof, hij geeft altijd palomino of valk.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:05

Suzanne het is ook geen KWPNer maar een Teke en dat is simpelweg een heel ander type paard, geen dressuurpaard maar een keihard woestijnpaard gefokt om in de meest bizarre omstandigheden te kunnen overleven :j

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:35

Inderdaad jammer zo'n reactie, maar was te verwachten. "De" fokkerij omvat meer dan dressuurstoomboten. Er zijn ook nog mensen die waarde hechten aan veelzijdigheid en hardheid. Misschien is zo'n outcross als dit wel heel waardevol voor volgende generaties.

Ik vind het in ieder geval een prachtig veulen waar de gezondheid vanaf straalt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:57

Piekosjj schreef:
Suzanne het is ook geen KWPNer maar een Teke en dat is simpelweg een heel ander type paard, geen dressuurpaard maar een keihard woestijnpaard gefokt om in de meest bizarre omstandigheden te kunnen overleven :j

Ja dat begreep ik al. Ik vind het ook een retestoer veulentje hoor, hij is prachtig. Maar toen ik de hengst zelf ging bekijken viel hij gewoon wat tegen. Maar het is inderdaad ook geen dressuurpaard en dat moet je ook niet verwachten. Hij zal best een knap sportpaard geven met een leuk kleurtje.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:52

Wauwie die valk! en wat een leuk vosje ook! <3

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:53

Dank voor jullie reacties. Ik weet wat er (heel best) door de wei heen loopt hier en daar ben ik meer dan tevreden mee :)).

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:41

Tragische reactie. Paard is niet oor de verdere fokkerij, maar als toekomstig sportpaard. Zo een zou ik nou ook kopen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:46

Nog een Kambarbay :wow: <3 Ik dacht al...die naam komt mij niet vreemd voor :D
Prachtige jonkies heb je daar lopen !

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 17:10

GabberGill schreef:
Tragische reactie. Paard is niet oor de verdere fokkerij, maar als toekomstig sportpaard. Zo een zou ik nou ook kopen!

Oh, als ze gezond en wel opgroeit sluit ik niet uit dat ik haar terug door een KWPN-er laat dekken hoor :D .

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:29

Hoezo tragische reactie? Is toch gewoon zo? Ik vind de hengst ook niks. Heb ik altijd al gevonden

Maar dit veulen van hem vind ik ergggg mooi! Gefeliciteerd! Geniet ervan :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:21

Suzanne F. schreef:
Wat een leuk veulen zeg! En die kleur is echt heel tof. Het is jammer dat we geen kwpn hengsten hebben met die kleur. Zou de veestapel veel gekleurder maken.
Toch denk ik dat die Kambarbay behalve zijn kleur niks toevoegt aan de fokkerij. Hij is klein, kan niet echt goed bewegen en heeft zo van de filmpjes te zien geen dressuurtalent. Springen weet ik niet, daar heb ik geen kijk op. Voor de dressuurfokkerij voegt hij weinig toe denk ik. Maar niet iedereen hoeft giga bewegende dressuurpaarden te fokken natuurlijk. Een leuk, lief en mooi paard kan voor iemand net zoveel waard zijn. De kleur is in ieder geval tof, hij geeft altijd palomino of valk.

Kambarbay is imo ook helemaal niet zo'n goede AT (heeft zelf geloof ik ook erg weinig gepresteerd verder), maar heeft gewoon een goed marketingteam achter zich :Y)
Desalniettemin vind ik het verder wel een leuk veulentje om te zien! Ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:32

Damn wat een mooi gebouwd, geweldig gekleurd veulen is dat! Heel zuinig op zijn!