Elisa2 schreef:Leuk veulen, hoe is ie verbeterd ten opzichte van de moeder?
Ik moest aan For Ferrero denken bij je wensen, vrij bloed, veel souplesse en een goed gebruik van het achterbeen.
Toto bloed past ook bij je wensen wbt bergop bewegen en goed achterbeen gebruik, commercieel zou ik me niets van aantrekken. Wellicht is een zoon van hem ook interessant.
Farrel is mij ook erg positief opgevallen.
Ik denk dat de grove gewrichten wbt Just Wimphof van het Donnerhall bloed komt, die fokt klassiek..heb het vaker gezien bij dat bloed.
Het veulen van Jakarta heeft een beter achterbeengebruik dan de moeder, dat was ook hetgeen ik had verwacht bij de keuze voor hem. Ook is zij minder week gekoot.
Toto heb ik achter de hand mocht alles van mijn lijstje afvallen en als ik geen betere alternatieven heb. De moeder van de merrie had vorig jaar een super goed hengstveulen van Toto waarbij hij alle tekortkomingen van de moeder heeft verbeterd.
Welke zoon van Toto denk jij dat passend zou kunnen zijn? Ik heb Total US overwogen maar ben niet helemaal overtuigd.
Kingston, de aangewezen zoon vind ik erg aansprekend, ook onder het zadel, maar met Turbo Magic in de moederlijn...
For Ferrero had ik zeker in gedachten. Het is inderdaad een hengst met mooi vrij bloed, goed achterbeen en heel veel souplesse. Ik heb een aantal veulens van hem gezien en deze hebben stuk voor stuk houding en veel uitstraling. Ik wil eerst zien boe deze zich ontwikkelen. Ik mis namelijk wat lengte en toch ook wat maat.
Wat denk je dat Farrell kan brengen/verbeteren?