Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Himyar schreef:Bloedspreiding is zeker een punt. Vond het wel leuk dat er een fokker was die doelbewust Uthopia had gebruikt.
In Duitsland worden de jonge (dressuur)hengsten ook aan de longe getoond. Daarbij vallen soms paarden uit, die in eerste instantie heel spectaculair leken. In Nederland hebben we deze selectie methode niet. Een nadeel?
Himyar schreef:In het verleden had je bijvoorbeeld een Burggraaf of een Amor die in staat waren een goed springpaard of dressuurpaard te geven. En zo zijn er veel meer geweest (kijk maar naar Valegro).
Nou weet ik niet hoe goed die paarden waren ten opzichte van de paarden van nu. Burggraaf heeft hele goede springpaarden gegeven, maar hoe die zouden afsteken tegen de paarden van nu? Het zelfde geldt voor de dressuurnakomelingen.
Van een Arlando kan ik me ook nog wel voorstellen dat hij in staat is een sprong te maken.
Klopt het dat grote bewegers moeite hebben met sluiten?
Himyar schreef:Hoe kan het dat springlijnen dressuurpaarden leveren, maar dit andersom niet het geval is?
Himyar schreef:Dit artikel gaat over de dressuurfokkerij met de vraag of deze mis is gegaan:
http://www.horsemagazine.com/thm/2016/0 ... one-wrong/