Nu sinds 1,5 week vind hij aansingelen een ramp, eerst nooit last van gehad. Hij kijkt boos, plet me het liefste tussen hem en de stalwand dus ik ben weer gaan kijken naar het zadel (ook zijn maag en medisch is alles in orde) en ook gelijk naar de singel. De singel vervangen voor een anatomische maar ook dit mocht niet baten. Gisteren weer naar laten kijken en nu blijkt dat het zadel qua boom voor de schouders goed zit maar het licht tegen de schoft aan komt. Ik kan er als er niemand op zit makkelijk 3-4 vingers tussen maar als er op gereden word te weinig. Bij draf en galop schuift het iets naar voren, dit zou betekenen dat de boom smaller zou moeten. Het zadel schuift niet. Hij heeft weinig schoft dus vandaar de vraag.

Ik wil graag advies van mensen die ook een wintec zadel en/of deze problemen hebben, het is een wollen dus daar kan nog het een en ander aan veranderd worden. De zadelmaker zou vandaag komen maar is niet gekomen dus morgen weer bellen. Ik rijd op dit moment NIET maar wil dit probleem graag oplossen zodat hij niet op deze jonge leeftijd last krijgt van nijd op de singel en een zadel dat niet past dus last van zijn rug/schoft krijgt. Graag advies, misschien een zadelmaker in de buurt? haha
haha dus hoop dat dit ook een goede leerschool is. Eenmaal uit stal of weg bij de wasplaats is er niets aan de hand met aansingelen.