Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Roodvos schreef:De eerste vraag is dan: hoe oud is jouw paard?
Want bij oudere paspoorten waren er nog geen pagina’s voor medische behandeling. Paspoorten uitgegeven vanaf 2003 hebben deze pagina’s wel en vanaf 2009 is dit verplicht.
http://www.kwpn.nl/over-kwpn/services/paspoorten/
Er is een periode geweest dat je voor deze oudere paspoorten een los medisch inlegvel kon aanvragen. Als dat inlegvel ontbreekt is het paspoort zowieso niet meer geldig.
Bij gebrek aan daarvoor gereserveerde ruimte in de oudere paspoorten, moest je als eigenaar dan maar wat verzinnen. In het paspoort van mijn bejaarde ruin staat het helemaal achteraan, onder opmerkingen. En nu dus ook op het nabestelde inlegvel.

dingogirl schreef:ik geloof echt niet dat je paspoort daarom ongeldig is. alle gegevens van je paard staan er toch in, en de entingen e.d. en daar gaat het om.
Citaat:In het hoofdstuk "medische behandeling” in het paspoort geeft u aan of een paard wel of niet bestemd is voor de slacht. Als u hier niets invult, is het paard automatisch bestemd voor de slacht voor humane consumptie.
U mag als paardenhouder verder niets in het paspoort wijzigen of schrijven, daarmee maakt u het ongeldig.
spatter schreef:Zij heeft er toch niks ingeschreven, maar een erkent DA die er ook nog zijn handtekening en stempel in heeft gezet.
Een officieele instantie dus, lijkt mij dat het paspoort nog gewoon geldig is.