Het is nu zeker, Gold komt onze kudde vergroten in november.
Om eerlijk te zijn waren wij dit nog helemaal niet van plan, over een paar jaar eerder maar hij kwam op ons pad en bam
Maar nu gaan er allemaal vragen rond in mijn hoofd en ik wil toch graag jullie meningen.
Wij beschikken over 6 hectare land, 3 stukken liggen tegen elkaar aan, met schrik draad er tussen, en een stuk land ligt tegen ons huis aan, en de weg gaat tussen dit stuk en de andere 3 stukken door.
Het liefst zie ik hem natuurlijk opgroeien in de kudde maar we willen natuurlijk geen ongelukjes met onze ezelin, de shet merrie en onze nu nog jongste telg van 2 jaar, die volgend jaar 3 word maar moet even zien kwam grootte hoe zij uit gaat groeien.
Dus dan zou hij dus op het land komen te staan met onze volwassen merries Azara die niet drachtig is en Chelsea en Ginger die wel drachtig zijn voor 2017 (echo staat gepland). Ik verwacht niet dat hij al met een jaar gaat dekken, maar je weet het nooit natuurlijk. Als hij wel al probeerd, haal ik de dames er uit en zet ze pas in 2018 bij hem in.
Dus wat is, voor zijn opvoeding, het beste ? Samen zetten, dames en ruinen gemixt, met de kans dat hij ze kan dekken op jonge leeftijd, of toch direct appart met alleen mijn ruinen ?
Natuurlijk moeten wij, ondanks dit alles, ook zien hoe hij uitgroeit en of hij goedgekeurd kan worden voor dekdiensten
Alleen reacties over mijn vraag AUB, geen reacties als waarvoor wil je gaan dekken, er zijn al genoeg dekhengsten in de wereld ... Daar heb ik niks aan
)
. Als ik te brutale hengsten had mochten ze even een paar daagjes bij mijn drachtige merries
.