Mijn merrietje is vandaag 336 dagen drachtig. Hoewel alle tekenen van een op handen zijnde bevalling er wel zijn, blijft het uier in mijn ogen erg achter bij de rest van de ontwikkeling. ( slappe banden, slappe kling, buik is gezakt de laatste week, gedrag veranderd, veel liggen, jeukerig, gedrag verandert..) Alleen het uier ontwikkelt zich heel matig. De klieren voor het uier zijn echter wel behoorlijk dik en opgezet. Ik check iedere dag even de voorgang en hierbij viel mij op dat er druppeltjes bloed uit het uier komen bij stimulatie van de tepel. Verder zijn ze niet hard of warm of erg gevoelig. Ook heeft de pony geen koorts dus een ontsteking lijkt mij niet aan de orde, echter heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt dat er bloed uitkomt. Het zijn maar kleine druppels, zie foto, geen hele stromen. Dit is haar tweede veulen bij ons, vorig jaar heeft ze met 300 dagen een dood veulen gehad ivm losgelaten placenta. Voordat dat gebeurde was haar uier al veel verder ontwikkeld dan nu het geval is. Moet ik hier iets mee of kan ik het nog even rustig aanzien?