Voor de Geldersen kenners: zou Henkie een goede zijn voor mijn Groninger merrie? Merrie is 1.62 en van 't stevige ouderwetse type. Galop is niet haar sterke kant. De hengst zou moeten verbeteren op galop en bouw en souplesse. Qua karakter niet heet/ril maar wel werklust. Kom maar door met adviezen en tips.
petraaken
Om een goed advies te kunnen geven is een goede standfoto en/of bewegingsfoto(filmpje een vereiste in dit forum. zonder kan er geen goed advies gegeven worden.
Ben een first time fokker dus alles is nieuw en vooral erg spannend. Hebben jullie nog tips qua voorbereiding op de inseminatie, voer voor de merrie etc..
NatasjavE
Geplaatst: 23-04-16 13:14
Ik heb al een foto gezien van het eerste veulen. Uit een Gelderse merrie. (Tajrirma). Dat zag er heel best uit. Maar dat is ook een dijk van een fokmerrie. Binnenkort ga ik die in real life bekijken.
Voer niet aan veranderen. Lekker op het gras zetten zodra dat kan en verder goed in de gate houden of ze hengstig wordt. Eventueel de DA even laten scannen om te zien hoe ver ze is met haar ei.
Hengstigheid is nog problemo..altijd zo hengstig als de pest. Zijn er problemen te verwachten gezien de merrie 14 wordt en voor t eerst geïnsemineeerd wordt?
Dat kun je beter door de DA laten bepalen, elke merrie is anders.
aadburg
Geplaatst: 24-04-16 11:31
Leuke combinatie en gezien de half Gelderse afstamming van de merrie ook niet zo'n vreemde keuze, zal waarschijnlijk een klassiek Gelders type met goede beweging geven.
Esther28
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-16 08:40
Yes..mijn merrie is drachtig gescand. Uitgerekende datum 13 april
Gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
wwillemijn
Geplaatst: 13-09-16 14:44
Leuk! Ik ga je topic volgen, Henkie staat ook op mijn lijst voor m'n merrie. Ook een Groninger x Gelderse, modelmerrie bij Groninger stamboek. Kijken hoe het uitpakt :-D
Esther28
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 08:51
Na ruim 3 weken overdragen dan vannacht toch eindelijk geboren