Dat subtropisch zwembad wordt jullie straks wel duidelijk!
** wie geen zin heeft in een lang verhaal, scroll dan maar gewoon door!
**Het verhaal begint eigenlijk al 3 jaar geleden.
De toekomst van Orangina (v. Darnels) als rij/wedstrijdpaard begon er somber uit te zien en het kriebelde bij mij om een veulen te kweken. Als dressuurruiter zijnde koos ik voor een grootramige hengst v.Quadroneur.

op deze foto drachtig van Coraggio van het bloemenhof.
Orange zat niet lekker in haar vel en geraakte moeilijk drachtig, wanneer ze uiteindelijk wel drachtig gescand was, zagen we op 40dagen helaas geen vruchtje meer zitten. Ik liet het dekseizoen voor wat het was en zo ook mijn veulendromen en ging op zoektocht naar een volwassen dressuurpaard wat ik uiteindelijk in 2015 gekocht heb.
Met de aankoop van mijn nieuwe paard besloot ik Orange op pensioen te zetten.
24/7 buiten in een kudde met meerdere inloopstallen, wat kan een paard zich meer wensen?
Maar in de zomer van 2015 begon het weer te kriebelen, maar dit keer niet alleen bij mij!
Mijn beste vriendin(yaske op bokt) waarbij Orange op pensioen staat had al langer de droom om een bont spring/eventing/allrounder paard te hebben. Helaas zijn deze schaars en de goeie heel duur.
Zo kwamen we toch tot het besluit om samen dit avontuur an te gaan en werd Orange op 26 juni 2015 drachtig gescand van de homozygoot bonte hengst Arnac d'elphen.

Arnac is een nog jonge AES licensed hengst die momenteel meeloopt met de 5 jaarse op jumping.
https://www.facebook.com/harasdeshouches/videos/vb.100003055421396/676729465772228/?type=3&theater
en net wanneer je denkt dat alle pech eindelijk voorbij is...
In oktober begon orange te snotteren, maar vanuit 1 neusgat..
De dierenarts bijgehaald en dacht in eerste instantie aan een simpele sinusitis.
Maar wanneer het snotteren bleef aanhouden heeft de dierenarts haar tanden nagekeken.
En ja hoor de laatst kies: gebroken...
Zodoende is orange 22 oktober geopereerd en dit op slechts 4 maanden dracht maar heeft gelukkig alles goed doorstaan.

Na een week hospitalisatie doordat ze een drain had in haar voorhoofd is ze terug naar huis gekeerd.
Vanaf dan zijn we eindelijk beginnen genieten van de dracht.
Intussen zitten we op 250 dagen!!
Ohja en om dat subtropisch zwembad te verklaren ...

Foto 1 op 140 dagen en foto 4 op 229 dagen
Dierenarts zei dat er waarschijnlijk een hel groot veulen in zit, of gigantisch veel vruchtwater,
vrees dat ze tegen het einde van de dracht niet meer door de deur past
Nog 92 dagen te gaan!
En voor de creatievelingen onder jullie, we zoeken nog namen met de letter Q.
geen namen ala Queen.
Gokjes mogen ook steeds ! ^^