Dochterlief 9 jaar is ponygek (net als mams
)Lest al een poosje en heeft voorheen een verzorgshet gehad waar ze veel plezier aan heeft gehad onder het zadel, grondwerk en karretje.
Het tutten, wandelen en grondwerken verkiest ze boven het echte rijden en kan hier uren mee bezig zijn.
Nu zijn we op het punt om te oriënteren voor een eigen pony
Logisch zou ik zeggen een rijpony, waar ze nog een tijdje mee kan.
Maar haar liefde voor shetjes is groot....
Het is een onzekere rustige meid en als ik haar bezig zie met shetten is ze veel meer op haar gemak.
Nu twijfel ik of ik niet een opzoek zal naar een (grote maat) shet, welke ook beleerd is voor de kar.
Ik ben thuis in de sportpaarden maar absoluut niet in de shetten
Had een geweldige zien staan voldoet aan alle droompjes van mn dochter en stiekem ook die van mij
De pony is wat ouder (16) ....is dat oud voor een shet die wel wat wandel of bosritjes km gaat maken?

) Heel wijs zei ze tegen ons dat ze toch liever op de manegepaarden wilt blijven rijden en met deze shet wilt wandelen, kunstjes leren en straks voor het wagentje. De glinstering in haar ogen ontbrak bij het bezoeken van mogelijke rijpony's en was overduidelijk aanwezig bij het shetje. Deze mams was toen snel om. Wij vonden het wel heel belangrijk om een "opgevoede" shet te hebben en hij moest goed in de kudde passen.