Nu Diva 200 dagen drachtig is zit het er echt wel aan te komen.
Ook haar buikje begint te groeien dus nu kunnen we er echt niet meer omheen!
Diva is een 5 jarige NSPS stamboek merrie, officieel gemeten op 97 cm (inmiddels uitgegroeid tot 101 cm) en valt dus nog in de middenmaat.
Wat ik aan Diva wou verbeteren is een stukje rassigheid. Diva is een vrij luxe shet en wil graag wat meer body zien. Wel heeft Diva goede bewegingen wat ik dus ook graag wil behouden.
En na overleg met diverse hengstenhouders ben ik uit gekomen op Levi vd Schaapshoeve.
Half April ging ze die kant op. Ze heeft er 2 weken gestaan waarvan 10 dagen hengstig geweest. Opgehaald en na 20 dagen schouwen. Helaas hengstig.. Aangezien Diva best weel stress ondergaat in het heen en weer rijden met de trailer besloten haar daar te laten tot ze drachtig zou zijn.
Maar helaas wou het nog niet helemaal lukken. Diva wou maar niet drachtig worden. Ons laatste redmiddel laten naspoelen na de laatste dekking. Dat was 8 Juli. Als we later zouden dekken dan waren we laat voor de keuring en kon ik volgend jaar ook niet met Diva heen omdat ze dan een jong veulen had. Dus 9 juli nagespoeld en naar huis.
Na 21 dagen was Diva nog niet weer hengsig geweest. Zal het dan toch?
Op 25 dagen is Diva Drachtig gescand! Wat was ik blij!! Het aftellen was begonnen!
Diva sept '15 tijdens de premie keuring. Met een nette 2e premie naar huis.

Gedekt door:
Levi vd Schaapshoeve.

Uitgerekend op 6-8 Juni 2016.
Ik hoop op een zwart merrie veulen.
Maar heb een onderbuik gevoel op een bruine hengst.
Veulen moet met de letter K beginnen en suggesties zijn welkom.
Diva op 180 dagen dracht.
Misschien Kay? ik weet even niks anders te bedenken