Ik heb mijn haflinger merrie Ivy nu bijna 6 jaar en heb al genoeg meegemaakt met haar.
Veel ups en downs maar nu gaat alles super!
Ik heb haar gekocht met een ''op maat gemaakt zadel'' , dat bleek dus niet zo te zijn. het was een Knight rider colonel en veroorzaakte drukplekken. toen ben ik overgegaan op wintec. Heb vier verschillende wintecs gehad in de afgelopen vijf jaar. Ik eindigde met een wintec wide, 18 inch met de breedste boom.
helaas kreeg rond sept vorig jaar wéér drukkingen en kon het echt niet meer. het zadel was eigenlijk te lang en gewoon te smal. Maar breder kon hij niet meer.
Wilde niet dat ze mijn had en ze kreeg al affectie tegen het zadel dus heb besloten zonder zadel te gaan rijden tot ik een oplossing zou vinden. In November kocht in een barefoot Chayenne luxe uitvoering, een boomloos zadel dus. Dit gaat erg goed (was wel onwijs wennen
), maar het ligt goed en ze heeft er geen last meer van. Ook is het een mooie combi met mijn bitloze hoofdstel.
Echter gaat het nu weer zo goed met haar dat ik haar ook weer dressuur matig een beetje aan het oppakken ben. maar dat gaat écht niet met dat zadel. Dus rij ik nu dressuur matig zonder zadel. Maar ik wil missschien ook weer deelnemen aan de onderlinge wedstrijdjes dit jaar en om dat nou zonder zadel te doen?

Nu hoorde ik mensen over Thorowgood. Dat dat geschikt zou zijn voor paarden zonder schoft..
Hebben jullie hier ervaring mee? En wat zou ik dan moeten hebben?
heb je dit ook tweedehands? en wat kost dat dan ongeveer?
het boomloze zadel was helaas best duur (voor mij) en heb het niet erg breed..
En om nou dit zadel er uit te gooien (boomloos) om een thorowgood aan te kunnen schaffen en er daarna achter te komen dat het niet past....
Dus al met al lastig... en vraag ik jullie tips

wat leggen jullie op je paard zonder schoft?