Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celine14

Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:51

Afbeelding
Hengst voor lupicor x Ekstein merrie

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/152199

Wegens blessure en al enige jaren de wens om een veulen te fokken ben ik nu aan het kijken voor een leuke spring hengst voor mijn merrie.

Wina is een 13 jarige Lupicor x Ekstein merrie, helaas wat klein gebleven (1.55) Maar red zich prima tussen de paarden. Komt niet uit een kleine lijn, dus wil niet zeggen dat ze klein fokt maar voor de zekerheid geen verkleinende en toch graag wat grotere hengst.
Wina heeft een super instelling op de sprong en in het parcours. Zal zelden een fout maken!
Wel is ze wat gestresst en ril van aard. Daarom ben ik op zoek naar een hengst met een cool karakter.

Afbeelding

Omdat ik het veulen in eerste opzicht voor eigen gebruik heb, ben ik op zoek naar een spring hengst met goede beweging. Ik lever liever wat in op springvermogen (dat zit voldoende verankerd in de lijn van de merrie) dan op correctheid van bewegen!

Afbeelding

Ohja ik vind het zelf leuk om een jonge hengst te gebruiken (liefst wel met een interessant papier) maar ook bewezen hengsten mogen genoemd worden!

Niet oninteressant om te vermelden. Wina heeft een nichtje (uit dezelfde moederlijn) die momenteel 1.45 internationaal springt.

Kort samengevat:
- goede beweging is een vereiste
- cool karakter
- grote of vergrotende hengst
- correct op de voorbenen (ivm een ongelijk voetje bij de merrie)

Ik ben benieuwd of jullie komen met hengsten waar ik nog niet op ben gekomen!
Laatst bijgewerkt door celine14 op 06-01-16 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

celine14

Re: Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:53

Heb helaas geen mooie foto op stand (zonder ruiter) die zal ik binnenkort even maken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:57

Ik ben helemaal fan van Biscayo, die fokt zoals ik heb gehoord, nuchtere karakters. Volgens mij fokt ie ook niet klein.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:03

Ik zelf ben erg fan van diarado en cornet's oblensky.. Diarado's hebben over het algemeen nette gangen en een goed springvermogen.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:12

welmoed__ schreef:
Ik ben helemaal fan van Biscayo, die fokt zoals ik heb gehoord, nuchtere karakters. Volgens mij fokt ie ook niet klein.

Biscayo had ik nog niet aan gedacht. Op t eerst idee zag ik dat opa ook lux z is, Lupicor heeft als vader lux z. Ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Maar toen zag ik dat een biscayo x Lupicor veulen algemeen kampioen is geworden. Haha het kan dus wel. Dank voor je reactie ga hem eens verder goed bekijken!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:13

davinci2412 schreef:
Ik zelf ben erg fan van diarado en cornet's oblensky.. Diarado's hebben over het algemeen nette gangen en een goed springvermogen.

Cornet oblensky ben ik zelf ook helemaal fan van! Alleen heb me laten vertellen dat die nog niet de makkelijkste karakter hebben helaas!
Diarado nog nooit van gehoord dus die ga ik ff Googlen!

Dankjewel voor het meedenken!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:37

celine14 schreef:
davinci2412 schreef:

Cornet oblensky ben ik zelf ook helemaal fan van! Alleen heb me laten vertellen dat die nog niet de makkelijkste karakter hebben helaas!
Diarado nog nooit van gehoord dus die ga ik ff Googlen!

Dankjewel voor het meedenken!

Dat kan wel, dat komt door de vader Clinton. Dat is niet een hele makkelijke hengst maar wel relaxt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:48

Cornet geeft inderdaad niet de makkelijkste karakters wat ik heb gehoord.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:51

Als je van een gok houdt. Ik heb mijn merrie drachtig van de Gelders geregistreerde maar springgefokte hengst Casaron.
Zeer cool karakter, kijkt nergens naar en is dol op werken. Krachtig en ruim lopen (Geldersen worden geselecteerd op 3 goede gangen en moeten ook kunnen springen). Grote hengst. Zeer gunstig dekgeld, ook wel eens fijn.

Zijn halfbroer Saron heeft internationaal 140 gelopen en lichte Tour dressuur. Wordt nu verder opgeleid door Frank Hosmar.
Oma bracht 3! internationaal springende paarden op grand prix niveau op rij. En nog veel meer uit dat stammetje doen het niet onverdienstelijk in de sport.

Hij staat in Wekerom, daar kan je hem bekijken. Als je meer info wilt, pb maar.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:37

Daiarado dacht ik ook direct aan.

Of Armitage's Boy.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:40

Als het een bwp'er mag zijn die ik belgie staat? Ik ben fan van cantario, Duits gefokt casiro x cantus, beweegt heel goed, springt intussen 1m45 niveau, lijkt simpel te rijden en koel in het hoofd.

Cornet geeft ze overigens wel koel in het hoofd, er lopen er intussen heel veel op niveau 1m50, 1m60 en ik vind ze allemaal rustig en koel in het hoofd. cornet zelf wel heel duur natuurlijk, maar genoeg super zonen beschikbaar. Wij twijfelen zelf nog tussen cantario en cornado II, maar aangezien de merrie heel sterk beweegt en dus niets extra nodig heeft, en cornado II nu nog betaalbaar is, denken we wel dat deze het voor dit jaar zal worden.

Biscayo lijkt mij ook mooi te passen, goeie bewegingen komen van contendro I die toch bekend staat om hele beste bewegingen mee te geven aan een springpaard.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:12

G lasgow van t merelnest. Geeft massa en maat heb ik mij laten vertellen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:57

Maar exterieur en beweging zal die niet verbeteren denk ik.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 09:33

GJ9 schreef:
Als je van een gok houdt. Ik heb mijn merrie drachtig van de Gelders geregistreerde maar springgefokte hengst Casaron.
Zeer cool karakter, kijkt nergens naar en is dol op werken. Krachtig en ruim lopen (Geldersen worden geselecteerd op 3 goede gangen en moeten ook kunnen springen). Grote hengst. Zeer gunstig dekgeld, ook wel eens fijn.

Zijn halfbroer Saron heeft internationaal 140 gelopen en lichte Tour dressuur. Wordt nu verder opgeleid door Frank Hosmar.
Oma bracht 3! internationaal springende paarden op grand prix niveau op rij. En nog veel meer uit dat stammetje doen het niet onverdienstelijk in de sport.

Hij staat in Wekerom, daar kan je hem bekijken. Als je meer info wilt, pb maar.

Heb zelf ook wel eens gedacht aan Gelders bloed, maar voor het eerste veulentje ga ik denk ik toch maar wat meer voor safe

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 09:36

Antonius schreef:
Als het een bwp'er mag zijn die ik belgie staat? Ik ben fan van cantario, Duits gefokt casiro x cantus, beweegt heel goed, springt intussen 1m45 niveau, lijkt simpel te rijden en koel in het hoofd.

Cornet geeft ze overigens wel koel in het hoofd, er lopen er intussen heel veel op niveau 1m50, 1m60 en ik vind ze allemaal rustig en koel in het hoofd. cornet zelf wel heel duur natuurlijk, maar genoeg super zonen beschikbaar. Wij twijfelen zelf nog tussen cantario en cornado II, maar aangezien de merrie heel sterk beweegt en dus niets extra nodig heeft, en cornado II nu nog betaalbaar is, denken we wel dat deze het voor dit jaar zal worden.

Biscayo lijkt mij ook mooi te passen, goeie bewegingen komen van contendro I die toch bekend staat om hele beste bewegingen mee te geven aan een springpaard.

Dankjewel voor het meedenken en je duidelijke uitleg! Misschien ga ik dan toch ook nog maar eens kijken naar jonge cornets. Mag ik vragen wat voor merrie jullie hebben?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 09:38

Abercrombie schreef:
G lasgow van t merelnest. Geeft massa en maat heb ik mij laten vertellen.

Wat leuk die staat op m'n lijstje. Vind het een leuke hengst, alleen z'n beweging heeft mij nog niet overtuigd.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 09:39

Antonius schreef:
Maar exterieur en beweging zal die niet verbeteren denk ik.

Dat is ook wel een beetje waar ik mijn twijfels over heb bij glasgow

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:01

Wij hebben een Hors La Loi II merrie en hebben een nakomeling van haar lopen van Verdi, Vleut, Azteca VDL en van de Verdi hebben wij nog een Boss. Alle 5 fijne paarden. De Hors La Loi II is kort in de stap, fijne draf en goede galop, maar wat heet in haar hoofd. Voor dat paard kijken we naar Diarado en naar Cornet's Oblensky en naar Quasimodo van de molendreef.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:41

Al eens gekeken naar Eldorado van de zeshoek?

Hij geeft maat en formaat, en alle nakomelingen die ik ervan gezien heb konden echt fijn bewegen.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:21

Pff wordt niet makkelijker, zoveel verschillende hengsten en zoveel keuzes! Bedankt voor jullie reacties ik bekijk ze allemaal stuk voor stuk ☺️. Mijn lijstje is best lang, maar af en toe wordt er ook weer een hengst afgestreept. Gelukkig hebben we nog even!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:22

Wat zeggen jullie van de hengst cohinoor (cornet oblensky x stakkato)

Ze zeggen wel dat ukato's (stakkato x literat) kleintjes geven. Maar geeft stakkato zelf ook wel eens een kleintje? Wat is jullie ervaring qua karakter van stakkato?
Of heeft iemand ervaring met cohinoor (of m wel eens zien springen oid)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:32

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 15:43

Casarell schreef:

Leuke hengst. Maar ik denk dat mijn voorkeur toch uit gaat naar een hengst die goedgekeurd is bij het KWPN.

Diarado valt af van mijn lijstje ben ik vandaag achter gekomen, ondanks dat ik hem erg gaaf vind! Maar helaas geeft die kleintjes en dat kan ik natuurlijk niet gebruiken bij mijn merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:58

Berlin? Cool karakter, vererft beweging en wat hoogte.

Heb zelf ook een Lupicor gereden en destijds hebben we ook zitten nadenken over een veulen en toen is Berlin nog wel eens gevallen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:54

Ik kreeg laatst een stakkato ruin aangeboden en die was over de 1.70.