Ik wil graag mijn pony laten dekken, het veulen zou dan hoogst waarschijnlijk verkocht worden dus wil wel iets goeds fokken. Ik wil heel graag een veulen uit mijn pony Vlekkie fokken omdat ze echt een moedertje is en dat zo geweldig en graag doet dat ik het haar niet wil ontzeggen, maar ik vind het ook wel belangrijk dat er dan een goed veulen uit komt, dus niet gewoon fokken om maar een veulen eruit te krijgen. Nou heb ik wel een beetje hulp nodig bij het bepalen welke hengst ik dan het beste kan kiezen en wat de verbeter punten van mijn merrie zijn en welke hengst haar het beste verbeterd.
Ik heb al een paar hengsten in gedachte:
- Zomerdijks Willie Wortel
- Nim Roos (van Manda op bokt)
- Moonlight Tiz Dynamite (stal wolfhoeve)
En ik zou ook graag jullie mening weten over of ik haar eventueel zou kunnen laten insimineren en dan een wat grotere hengst doen zoals bijvoorbeeld Don Cremello Du Bois
Hier wat info over mijn merrie
Vlekkie is een 7 jarige zwarte merrie met appaloosa kenmerken, zo'n 95cm, ze is ingeschreven in het nsps stamboek als ik me niet vergis (paspoort/papier ligt op stal dus kan niet zo even checken) Ze heeft vol papier, de ouders weet ik niet uit mijn hoofd als ik op stal ben geweest kan ik wat meer zeggen over de afstamming, Vlekkie is ook niet de naam die op haar paspoort staat. Vlekkie heeft een geweldig karakter en is erg werkwillig.
Hier wat foto's

Een duidelijke stand-foto komt er nog aan
Wat denken jullie, verbeter punten, ideeën voor hengstkeuze zijn allemaal welkom, hou het ajb wel een beetje aardig

Alvast bedankt.