Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Caily schreef:Voor een goed Tinkerveulen is jouw budget wat aan de lage kant. Stamboek papier wordt bij Tinkers nagenoeg niet op gelet omdat er nog heel veel geïmporteerd wordt, de stamboeken zijn ook nog open, wat wil zeggen dat dieren zonder bekende afstamming dezelfde primeringen en toelatingen kunnen krijgen dan dieren die in NL gefokt zijn.
Je wilt het liefste een hengstveulen? Hier in de buurt bij een handelaar staat nog een leuke, zijn volle broer van een jaar ouder staat er ook. Ik denk dat deze beide wel binnen jouw budget vallen, en als ik me niet vergis zijn beide ouders bekend (in de zin van we weten wie het zijn, volgens mij beiden nooit gekeurd). Ze worden/zijn ongetwijfeld een stuk groter dan mijn merrieveulen, maar ook een stukje minder rastypisch/smaller. Mooi zwartbont getekend wel. Het is verder maar net wat jou aanspreekt, daar gaat het immers om, en niet wat toevallig rastypisch is of door een stamboekjury wordt gewaardeerd...
nine1987 schreef:Caily schreef:Voor een goed Tinkerveulen is jouw budget wat aan de lage kant. Stamboek papier wordt bij Tinkers nagenoeg niet op gelet omdat er nog heel veel geïmporteerd wordt, de stamboeken zijn ook nog open, wat wil zeggen dat dieren zonder bekende afstamming dezelfde primeringen en toelatingen kunnen krijgen dan dieren die in NL gefokt zijn.
Je wilt het liefste een hengstveulen? Hier in de buurt bij een handelaar staat nog een leuke, zijn volle broer van een jaar ouder staat er ook. Ik denk dat deze beide wel binnen jouw budget vallen, en als ik me niet vergis zijn beide ouders bekend (in de zin van we weten wie het zijn, volgens mij beiden nooit gekeurd). Ze worden/zijn ongetwijfeld een stuk groter dan mijn merrieveulen, maar ook een stukje minder rastypisch/smaller. Mooi zwartbont getekend wel. Het is verder maar net wat jou aanspreekt, daar gaat het immers om, en niet wat toevallig rastypisch is of door een stamboekjury wordt gewaardeerd...
Pardon? Wij hebben een tinkerveulen van de Gorterstraat.. Uit de ouders Silver Cash van de Gorterstraat en Silver Spring van de Gorterstraat..
Deze was 950.-
Papier en alles erop en eraan.. De met dat budget komt ze echt wel ver voor een goed veulen..