Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? we weten hier helemaal niks vanaf.
maatje31 schreef:Ik zoek een onbeleerd paard zonder papieren
mrie schreef:maatje31 schreef:Ik zoek een onbeleerd paard zonder papieren
Ja daar kan je dan lol om hebben, maar op papier kun je niet rijden.
Ik ben geen liefhebber van merries dus dan wordt het al snel een ruin. Dan heeft het papier al helemaal geen waarde. Ik heb geen papier nodig om te kunnen zien of een dier geschikt is voor mijn doel met hem/haar. Dan kan ik namelijk beter naar het dier zelf kijken. Op papier zie je niet of er een overbeet of ME mee komt..
DubbelDun schreef:Op een papier kun je idd niet rijden, maar een papier geeft je wel inzicht in waar de ouders vandaan komen en wat ze genetisch mee kunnen dragen.
In de Quarter/Paint/Appaloosa wereld wil je écht geen paard zonder papieren met alle genetische erfelijkheden die je er 'gratis' bij kunt krijgen. Maar helaas zijn er nog steeds mensen die een goedkoper/papierloos paard eerder kopen dan eentje mét papieren en vervolgens met de gebakken peren zitten....
farahdiba46 schreef:Ik heb een kruisin tinker met waarschijnlijk andalusier, prachtig merrieveulen, krijg er erg veel complimenten over. Vader is onbekend maar al van veel gehoord dat vaders wel eens pre zou kunnen zijn. (Dit dacht ik zelf ook al, maar schreef het weg als wishfull thinking van mijn kant)![]()
deze merrie was drachtig toen ik haar kocht en dat wist ik dus niet. Hoewel ik erg gek ben op het veulen, ze is nu 6 maanden en staat nog lekker bij moeders, had ik liever een lege merrie gehad, merrie was net beleerd en staat nu al bijna jaar stil, straks weer opnieuw beginnen vrees ik. Nou ja, het kind ia prachtig, ook van karakter en mag blijven want ik heb het hart niet zo'diertje weer weg te doen. Ze toont als anda maar dan met bescheiden sokjes, ze is bijzonder om te zien en super gezond en correct. Ik had zelf deze combi nooit kunnen verzinnen maar moet toegeven dat het resultaat meer dan geslaagd is